معرفی صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی در پارک علم و فناوری استان البرز

به منظور معرفی صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، پیش از ظهر روز شنبه بیست و دوم مهرماه ۱۳۹۶ پارک علم و فناوری البرز میزبان مدیرکل دفتر تجاری سازی و انتقال فناوری وزارت جهاد کشاورزی، مدیرعامل صندوق غیردولتی حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، مدیران مراکز رشد همکار، مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک بود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در این نشست که با عنوان «معرفی صندوق غیردولتی حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی و شرایط دریافت سهام آن» برگزار شد، مجید ولدان، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی است؛ اظهار داشت: یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این حوزه، حمایت مالی از فعالیت های تولیدی یا خدماتی بخش کشاورزی است. بدین منظور  این صندوق با حداکثر سرمایه گذاری ۴۹درصدی دولت و حداقل سرمایه گذاری ۵۱ درصدی بخش خصوصی تاسیس شدد.

ولدان با اشاره به جامعه سهامداران این صندوق افزود: تنها شرکت های حقوقی دانش بنیان مورد تایید در سامانه دانش بنیانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همین طور شرکت های فناور عضو یکی از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، امکان خرید سهام در این صندوق و بهره مندی از مزایا و دریافت تسهیلات از صندوق بدون نیاز به ضمانت‌های مرسوم و تنها از طریق ارائه چک و سفته را دارند.

وی با اشاره به سرمایه به عنوان یکی از مؤلفه‌های اساسی توسعه پایدار در بخش کشاورزی، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مناسب در بخش کشاورزی باعث توسعه مناسب زیرساخت‌ها و امور زیربنایی شده و نیز موجب افزایش نرخ بهره‌وری، ارزش افزوده و در نهایت اقتصادی شدن تولید در بخش کشاورزی می‌شود.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی به یکی از هدف گذاری های صندوق در حوزه اجتماعی  یعنی حمایت از بازار محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه های مهم شرکت های دانش بنیان، بحث بازار و مشتری است که در این راستا با ایجاد شبکه  بازار مجازی کالا و خدمات محصولات دانش بنیان در بخش کشاورزی می توان این دغدغه را کاهش داد.

ولدان حمایت های غیر مالی صندوق را یادآور شد و تصریح کرد: از آنجایی که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با امکانات، تجهیزات و زیرساخت های بسیار زیاد خود طرف دولتی صندوق است، می تواند امکانات خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی بگذارد و واسطه برقراری این مشارکت صندوق خواهد بود.

وی تاکید کرد: رشد و بالندگی صندوق در گرو افزایش بهره وری بخش کشاورزی و مشارکت و توانمندسازی هرچه بیشتر و اثربخش تر تشکل‌ها و سایر فعالان این بخش است.

در ادامه جلسه، شرکت کنندگان به ارائه پرسش و پاسخ و بیان نقطه نظرات خود در خصوص بهره وری بهتر صندوق غیردولتی حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *