مصوبه شورای قیمت گذاری در خصوص خرید محصولات و نهاده های کشاورزی توسط صندوق های حمایت از بخش کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با اشاره به مصوبه اخیر شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به ریاست وزیر جهاد کشاورزی، گفت صندوق های حمایت از بخش کشاورزی مجاز شدند تا از تسهیلات دریافتی از بانک کشاورزی مصوبه مورخ ۲۷ دی ۱۴۰۱ همین شورا علاوه بر خرید مرغ مازاد، در خرید محصولات و نهاده های کشاورزی دیگری شامل دام زنده و گوشت نیز استفاده نمایند.

مهدی دوست توضیح داد که براساس بند ۶ مصوبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، بانک کشاورزی موظف است تسهیلات مورد نیاز اجرای طرح مدیریت بهینه گوشت مرغ را به مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یکساله با نرخ سود ۱۰ درصد به صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداخت نماید. با توجه به مصوبه اخیر این شورا که در تاریخ ۱۲/۶/۱۴۰۲ ابلاغ شد، صندوق های حمایت از بخش کشاورزی می توانند تسهیلات مذکور را با همان شرایط مندرج در مصوبه صدرالاشاره دریافت نمایند.

هر دو مصوبه شورای مذکور در زیر آماده است.

۱

۲

نظر ۴

  • خرید نهاده چه ربطی به صندوق داره؟ صندوق وظیفه اش تامین مالی خرید نهاده است و نه خرید. مقام معظم رهبری بانکها ( موسسات مالی ) را از بنگاه داری منع کرده اند. شما به عنوان موسسه مالی وارد بنگاه داری بشوید شرکتهای تعاون روستایی و بازرگانی های روستایی چگونه با شما رقابت کنند؟

    • با سلام
      اگر به نام شرکت مادرتخصصی و متن کامل خبر دقت نمایید، متوجه خواهید شد که وظیفه این شرکت *حمایت* از بخش کشاورزی است و تمامی کارهای انجام شده در راستای *حمایت از بخش و سهامداران و دست‌اندرکاران کشاورزی* است.

      • بسیار عالی، موفق و پیروز باشید.
        من به لحاظ اینکه در زیر مجموعه جهاد کشاورزی سازمان تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام و خدمات پشتیبانی رو داریم عرض کردم ، وگرنه هر شرکت و اداره و شخصی بتونه یه خدمت در راستای حل مشکل بخش کشاورزی برداره ثواب مضاعف برده.

        • سلامت باشید.
          دقیقا هم کار این مجموعه در راستای خدمت رسانی به کشاورزان و بخش کشاورزی ایران عزیزمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *