مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه

در راستای بازدید از فعالیت‌های اثربخش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه که قبلا در پنج بخش گزارش شد، منصور بنیاب؛ سرپرست روابط عمومی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در ملاقات با فرمان صفری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه راه های تقویت صندوق استان را بررسی کردند که مشروح این گفت و گو را از زبان مدیرعامل کرمانشاه می‌خوانیم.

***

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه درباره فعالیت های اثربخش صندوق گفت: کل اعتبارات سال ۱۳۹۱ صندوق کرمانشاه برابر است با ۶۰۰/۱۹۰ میلیون ریال است که توانسته با استفاده از آن ماشین‌آلات چند منظوره و کم‌مصرف تعداد ۲۱ شرکت مکانیزاسیون کشاورزی در نقاط مختلف استان را به بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ادوات مناسب روز تجهیز کرده است.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی، فرمان صفری افزود: کل اعتبارات سال ۱۳۹۱ صندوق کرمانشاه برابر است با ۶۰۰/۱۹۰ میلیون ریال است و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از تسهیلات تلفیقی و یارانه‌ای به منظور به روزکردن ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با استفاده از ماشین‌آلات چند منظوره و کم‌مصرف تعداد ۲۱ شرکت مکانیزاسیون کشاورزی در نقاط مختلف استان را به بیش از ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و ادوات مناسب روز تجهیز کرده است.

وی تصریح کرد: افزایش امید و درآمد زندگی روستایی با سه عمل صورت می‌گیرد یعنی افزایش کمیت محصول، افزایش کیفیت محصول و کاهش هزینه تولید محصول که صندوق کرمانشاه در این راستا گام برمی دارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه درباره تولید ذرت بذری دراستان کرمانشاه اظهار داشت: شرکت خدمات کشاورزی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه از سال ۱۳۸۸ با توجه به نیاز کشور و براساس سیاست‌های وزارتخانه در استان اقدام به تولید و ایجاد سایت بزرگ کارخانه خشک کنی و فرآوری ذرت بذری در استان کرمانشاه کرد و خدمات مورد نیاز را به کشاورزان ارائه کرد.

صفری با اشاره به خدمات ارائه شده به کشاورزان گفت: برگزاری چندین کلاس آموزشی برای کشاورزان توسط کارشناسان مجرب کشور، پرداخت حق نظارت موسسه تحقیقات ثبت و کنترل گواهی بذر و نهال و تحویل بذر مادری مورد نیاز به صورت رایگان برای تشویق کشاورزان، خرید سموم و کود مورد نیاز کشاورزان از دیگر فعالیت های صندوق استان کرمانشاه بوده است.

وی گفت: پرداخت مبلغ ۱/۸۲۶ میلیارد ریال از محل منابع سال ۱۳۹۱ صندوق توسعه ملی استانی متمرکز بابت اجرای ۹۹ فقره طرح های ایجادی در صورتی که سایر بانک های استان مجموعا ۹۹۵ میلیارد ریال سهم داشته اند. صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ۱۷۴ درصد از محل منابع استانی خود سهم داشته و از محل سهم متمرکز خود نیز ۱۰۰ درصد جذب داشته است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *