مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مادر تخصصی سال مالی ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مادر تخصصی برای سال مالی ۱۴۰۱ با حضور نمایندگانی از اعضای آین مجمع شامل وزارت افتصاد و امور دارایی،, وزارت صمت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حسابرسی برگزار شد، محمد سپاسی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی بعنوان نماینده وزارت جهاد کشاورزی ریاست جلسه را بر عهده داشت.

در ابتدا حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی به بیان عملکرد شرکت در سال مالی  ۱۴۰۱ پرداخت.

وی ضمن اعلام تعداد صندوق های تاسیس شده که ۱۷۱ صندوق با سرمایه ای حدود ۳۵۰۰۰ میلیارد ریال می باشند توضیح داد که این صندوق ها علاوه بر ارائه تسهیلات عادی و ضروری که تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال بوده  توانستند در راستای تصمیمات دولت مبنی بر تامین کالاهای اساسی مردم شامل تامین میوه شب عید، خرید مرغ مازاد، کمک به راه اندازی واحدهای نیمه تمام، تامین نهاده های دامی شامل خوراک دام و طیور، نهاده های کشاورزی شامل بذر و نهال، کود و سم، کشاورزی قراردادی و سایر به دولت کمک نمایند. وی افزود که صندوق ها توانسته اند در راستای تکمیل زنجیره تولید، تامین و توزیع محصولات کشاورزی به تولید کنندگان بخش کشاورزی خدمات ارزنده ای ارائه دهند. وی در خصوص اعضای صندوق ها توضیح داد که بیش از ۸۲۰۰ تشکل حقوقی و بیش از ۱۲۸۰۰۰ فعال حقیقی عضو صندوق های شش گانه (استانی، شهرستانی، زنان روستایی و عشایری، منابع طبیعی، منطقه ای و تخصصی-محصولی) هستند که شرکت مادر تخصصی در نظر دارد این پوشش را افزایش دهد تا حداکثر فعالان بخش کشاورزی از خدمات صندوق ها بهره ببرند. او همچنین افزود که شرکت مادر تخصصی بعنوان برنامه ریز و ناظر بخش سهم دولتی صندوق ها، از آن ها درخواست کرده با کاهش میزان ارائه تسهیلات نقدی به اعضا خود، فعالیت های بازرگانی صندوق ها را توسعه دهند.

در انتها وی به روش های تامین منابع مالی برای واردات نهاده های دامی که توسط شرکت مادر تخصصی به وزارتخانه ارسال شده است اشاره نمود و چند مدل از آنها را که باعث تسهیل در تامین سرمایه مرتبط با خرید نهاده می باشد را نام برد. مهدی دوست در گزارش خود به روند میزان افزایش تعداد صندوق ها از ابتدا تاکنون و همچنین سهم بخش دولتی و خصوصی در سرمایه صندوق ها، میزان و تنوع تسهیلات ارائه شده، حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی توسط صندوق ها و برنامه های آینده شرکت مادر تخصصی نیز پرداخت.

اعضای مجمع ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص فعالیت های شرکت مادرتخصصی تاکید داشتند که برای افزایش کارایی صندوق ها شرکت مادر باید مطالعات تطبیقی صندوق های ملی و بین المللی مشابه را انجام دهد . این مطالعات می تواند شرکت مادر را در حل برخی از مشکلات بالاخص روشهای نوین تامین منابع مالی، افزایش سود و گستره فعالیت های صندوق های حمایت از بخش کشاورزی کمک نماید.

سپس نماینده سازمان حسابرسی به ارائه گزارش مالی شرکت مادر برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ پرداخت. وی با بیان اینکه گزارش مالی شرکت مادر تخصصی به نحو مطلوب( اخیرا به منصفانه تغییر پیدا کرده ) بوده و هیچگونه سند حسابرسی و بازرسی مشاهده نشد جزئیات گزارش را قرائت کرد.

در انتها اعضای مجمع عمومی ضمن تقدیر از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بابت عملکرد شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ و ارائه پیشنهادات و برنامه های آتی آنها، از اینکه صورتهای مالی شرکت به نحو مطلوب و بدون هیچگونه سند حسابرسی و بازرسی تشخیص داده شده از آنها قدردانی کردند و صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ را را تصویب نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *