ضرورت تقویت صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و راه‌اندازی صندوق های محصولی صندوق پسته و خرما در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان باید تقویت شوند و بهتر است که صندوق های پسته و خرما نیز در کشور راه اندازی شود.
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به استان کرمان روز چهارشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور جمعی از نمایندگان مجلس روسای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و منطقه جنوب این استان  و تعدادی از منتخبان بخش های کشاورزی به نمایندگی از طرف دیگر تشکل ها دیدار و گفت و گو کردند.
خاوازی ضمن اشاره به سیاست ها و برنامه های کلی وزارت جهاد کشاورزی اعلام داشت: اجرای و تثبیت الگوی کشت، تقویت و تکمیل زنجیره های ارزش، اجرای کشاورزی قراردادی با شناسایی حلقه های مفقوده و رفع مشکلات آنها از راهبردهای اساسی این وزارتخانه است.
وی ضمن حمایت از راه اندازی صندوق های پسته و خرما در کشور افزود: شورای راهبردی صادرات در وزارت جهاد کشاورزی برای پیگیری مسائل و مشکلات محصولات صادراتی راه اندازی می شود. همچنین راه اندازی ستاد عالی پسته در سطح وزارتخانه در دستور کار قرار می گیرد.
خاوازی اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور به ۸۰ میلیون تن نهاده های دامی بر تخصیص اعتبار برای تامین نهاده های دامی مد نظر تاکید کرد.
گفتنی است؛ در این جلسه وزیر برای تجدید میثاق با شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای شهر کرمان رفتند، در این مراسم معنوی حاضران با عطر افشانی قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
محمد جواد فدایی، استاندار استان کرمان و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان کرمان و جنوب این استان در این دیدار به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *