صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان موجب اشتغال مولد در عرصه های منابع طبیعی

رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: با حمایت این صندوق در راستای ارتقای مشارکت و توانمندی جامعه محلی، موجب ایجاد اشتغال مولد در روستاها شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور،  رییس هیئت مدیره صندوق حمایت از  توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: راه اندازی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی تنها راه برون رفت از معضلات و چالش های کنونی عرصه های منابع طبیعی است.

وی افزود: مشارکت فرآیندی دوسویه و تعاملی است. یک سوی آن مردم و دیگر سوی آن دستگاه های اجرایی و دولت قرار گرفته است  و با مشارکت صندوق ها درآمدهای شرکت تعاونی ها بالا رفته و به کاهش فقر، با افزایش مشارکت اجتماعی کمک می شود.  مشارکت مردم در احیائ مدیریت و اجرای طرح های منابع طبیعی از موارد ضروری در موفقیت برنامه های مدیریتی سازمان جنگلها مراتع وآبخیزداری کشور است.

برخورداری پور اظهارداشت: مشارکت دارای سه اصل مهم گفتمان، اجتماع و رضایتمندی است که مجموعه آنها سبب بهبود کیفیت مشارکت می شود که به همین منظور دولت به عنوان سهم مشارکت خود برای ارائه خدمات به تعاونی ها وتشکل های فعال در حوزه منابع طبیعی و رفع مشکلات و موانع برای توانمندسازی تعاونی ها وجوامع محلی در برنامه های منابع طبیعی و کاهش فشار دام بر مراتع و جنگلها و در نتیجه حفظ پایدار این سرمایه های خدادادی پیشنهاد تشکیل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی و به تبع آن توسعه کسب کارهای خانگی در تعاونی های منابع طبیعی و بین خانواده های عضو این تعاونی ها که اکثرآنها مرتعداران وبهره برداران این عرصه های طبیعی هستند.

وی گفت: دانش و تجربیات ارزشمندی در زمینه کسب و کار خانگی در اکثر سامانه های عرفی از قبیل قالی بافی،گلیم بافی، صنایع دستی، گلدوزی، زری بافی و غیره … موجود است و علاقمندان وفعالان خوبی هم در اکثر مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *