صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بستر قانونی خوبی برای ماندگاری منابع مالی درتوسعه پایدار کشاورزی هستند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و نماینده شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل صندوق این استان گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی بستر قانونی خوبی  برای ماندگاری منابع مالی ممکن در راستای توسعه پایدار این بخش هستند. این صندوق ها با تدوین و به کارگیری الگوهای جدید، تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی و احیاء آن را دنبال می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی امروز ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ در دیدار با سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید عرب، نماینده شرکت مادر تخصصی، محمد اکبری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان اعلام کرد: این صندوق ها با تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع و به کارگیری الگوهای مطلوب به محلی مطمئن برای تبلور تفکر و عمل در راستای تحقق توسعه پایدار هستند. سوق دادن اعتبارات و یارانه های تولید برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موجب پایداری منابع در راستای توسعه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور می شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی با طراحی و فراهم نمودن ساز و کارهای لازم، خلاء تاریخی یک نهاد پشتیبان توسعه در بخش کشاورزی را پر می کنند. سه عنصر اصلی اعتماد، همبستگی و مشارکت بین تولیدکنندگان و بهره برداران این  بخش از اهداف اساسی صندوق هاست. سرمایه اجتماعی در صندوق ها موجب هم افزایی در توسعه بخش کشاورزی می شود که لازم است، حفظ و صیانت شود.

بهزاد نسب ادامه داد: مدیریت بهینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از طریق این صندوق ها میسر است. تامین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع برای استقرار زنجیره ارزش در بخش کشاورزی با به کارگیری مناسب از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، فاینانس های بین المللی در بخش کشاورزی از رویکردهای اصلی این صندوق هاست. به منظور ایجاد امکان بهره مندی صندوق ها از ظرفیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، انعقاد تفاهمنامه با معاونت و صندوق یاد شده در دستور کار شرکت مادر تخصصی، قرار دارد .

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی اظهار داشت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی با حضور موثر در عرصه های تامین نهاده های مورد نیاز، تولید، عمل آوری و تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی نقش اساسی در استقرار زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی به ایفای نقش می پردازند .

سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های انجام شده برای تقویت سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: خوشبختانه تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان پشتوانه خوبی را در رفع موانع تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی فراهم کرده است. با توجه به ظرفیت های قانونی موجود به دنبال تقویت و افزایش سرمایه این صندوق ها هستیم .

گفتنی است؛ در این جلسه گزارش اجمالی از عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان توسط حمید عرب؛ نماینده شرکت مادر تخصصی ومحمد اکبری، مدیرعامل صندوق این استان ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *