صندوق ملی پسته می تواند با مرکزیت استان کرمان تشکیل شود

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛  سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترک بارئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانو اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی که روز یکشنبه اول آذرماه ۹۴ در شرکت مادر تخصصی برگزار شد، گفت: در سفر رئیس جمهور سابق صندوق های پسته و خرما قرار بود، تشکیل شود و همچنین فروش سایت
پرورش ماهی که عملیاتی نشد. ما مخالف تاسیس صندوق پسته نیستیم، اما باید توافقی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد صندوق ۱۰۰ میلیاردی تشکیل شود، اظهار داشت: در سفر آتی ریاست جمهوری تامین سهم از سوی دولت (استانداری،سفرریاست جمهوری، سازمان و …..)تعیین شود. چرا که ما امسال درصدد هستیم ۱۰ میلیارد تومان در چارچوب تفاهم نامه منعقد شده برای استان کرمان تامین کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سفر رئیس جمهور مبلغ ۳۰ میلیارد از  طریق  بند «ی»، ۱۰ میلیارد را نیز به استان کرمان اختصاص خواهیم داد. مبلغ ۱۰ میلیارد دیگر هم سهم شرکت مادر تخصصی در سال آینده  است که برنامه ریزی می شود، در صورتی که ۲۰ میلیارد تومان سهم استان نیز تامین شده باشد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:

در مصوبات سفر رئیس جمهوری، ۱۵ میلیارد تومان برای تشکیل صندوق ملی پسته اختصاص یافت

در ادامه عباس سعیدی،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت تعاونی پسته با ۷۰ هزار عضو عملکرد مناسبی نداشت و در حال حاضر شرکت نیمه تعطیلی است، گفت: لازم است یک صندوق پسته تشکیل شود و مقرر شد در مصوبات سفر رئیس جمهوری سهم دولت ۱۵ میلیارد تومان برای این صندوق اختصاص یابد.

وی افزود: ما پیشنهاد و آمادگی لازم برای تشکیل صندوق پسته را داریم و همچنین قرار است سهمی از جانب ما تامین شود.

سعیدی تصریح کرد: اراضی موضوع ماده ۱۲ تفکیک شده و برای ثبت ارسال شده و در حال دریافت اسناد هستیم که حدود ۲۰ میلیارد تومان از این طریق تامین خواهد شد. عزم داریم صندوق با سرمایه بالا داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ما درخواست پنج میلیارد تومان تسهیلات از شرکت مادر تخصصی برای تامین تسهیلات میوه شب عید داریم و همچنین سایر تسهیلات نیز به صندوق پرداخت گردد.

وی گفت: پیشنهاد دارم که ۱۰ میلیارد تومان سهم شرکت مادر تخصصی برای صندوق استان در نظر گرفته شود .

 سعید علیپور مقدم، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان هم درخصوص فعالیت های انجام شده صندوق گزارشی ارائه کرد و گفت: ضعف بیشتر تشکل های موجود و فعال نبودن آنها باید بررسی شود و پیشنهاد دارم نظارت از سوی تعاون روستایی بر روی تشکل ها انجام شود.

وی افزود: طرح افزایش سرمایه برای این صندوق از سوی شرکت مادر به خوبی دیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *