صندوق سرایان، از صندوق های موفق استان خراسان جنوبی است

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، سید عبد الکریم رضوی اردکانی؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در گردهمایی صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه ۱۹ اسفندماه امسال در محل فرمانداری سرایان برگزار شد، گفت: موضوع این جلسه درخصوص اثربخشی فعالیتهای صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی و جایگاه این صندوق ها در بخش کشاورزی است.

وی ضمن شرح جایگاه صندوق ها، نحوه تاسیس و فعالیت آنها افزود: از تلاش های انجام شده در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرایان قدردانی کرد و برای اعضای هیات مدیره و مدیرعامل ارزوی توفیق روزافزون در کارها را از خداوند منان خواستار شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل صندوق ها گفت: بسط و گسترش فعالیت شبکه صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مدیریت و سیاست‌گذاری توسعه سرمایه‌گذاری و ارتقاء نرخ رشد سرمایه‌گذاری و بهره‌وری سرمایه در بخش کشاورزی،هدایت، حمایت و ساماندهی تأمین، تجهیز و تخصیص بهینه منابع مالی در بخش کشاورزی اهدافی است که صندوق سرایان نیز باید آن ها را پیگیری کند.

رضوی اردکانی اظهار داشت: تحقق مدیریت بهینه تأمین، تجهیز و تجمیع منابع مالی، تحقق مدیریت بهینه تخصیص منابع مالی،  افزایش بهره‌وری، تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری، پوشش جامعه هدف و توسعه و گسترش خدمات و نهادهای مکمل نیز از اهداف بلندمدتی است که صندوق سرایان می تواند آن را دنبال کند.

 در ادامه جلسه گزارشی توسط مهندس سلیمانی، مدیر جهاد شهرستان سرایان درباره عملکرد صندوق ارائه کرد.

همچنین مدیرعامل صندوق های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی به شرح مبسوط فعالیت های انجام شده تاکنون و گزارشی از وضعیت صندوق ارائه کرد.

پس از بیان گزارش موضوع جلسه به صورت تخصصی دنبال شد و زنجیره های تولید موجود در سطح شهرستان توسط مدیرعامل شرح داده شد و مشکلات و موانع موجود قبل از ورود صندوق بر سر راه تولید و حل این موانع پس از ورود صندوق به طور کامل و به صورت فنی مورد بررسی قرار گرفت.

پس از اتمام گزارش همه مهمانان به جایگاه و اثربخشی خوب صندوقها اشاره و بیان کردند که حمایت کامل از صندوق ها انجام خواهد شد.

همچنین در این جلسه امیر حسن‌خانی، نماینده منتخب مردم سرایان، بشرویه، فردوس و طبس گفت: تمامی تلاش خود را برای حمایت از توسعه این صندوق ها انجام خواهد داد.

وی افزود: اگر بخش خصوصی در کنار دولت تمام توان خود را در جهت احیا و گسترش این تشکل‌ها گیرد، ما رو به توسعه خواهیم رفت.

وی اظهار داشت: به جد پیگیر مسایل مربوطه به این صندوق ها در حوزه انتخابیه خود خواهم بود.

گفتنی است؛ در این گردهمایی، قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، رئیس گروه امور شرکت های دفتر بنگاه ها و مجامع و مدیرکل دفتر مجامع وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل دفتر امور مجامع و شرکت های وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر مجامع وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون دفتر امور کشاورزی آب و منابع طبیعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نماینده مردم شهرستان های سرایان فردوس و طبس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سرایان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مسئولان اجرایی صندوق ها در شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی حضور داشتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *