صندوق حمایت از کشاورزی از کشاورزان در موقعیت‌های بحرانی حمایت می کند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی مهمترین وظیفه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سیدعبدالکریم رضوی اردکانی شامگاه چهارشنبه۱۲ خردادماه در نشست با اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سقز افزود: استقرار زنجیره تولید از دیگر برنامه های اصلی این صندوق است.
وی افزود: این صندوق متکی به سرمایه اجتماعی است که باید اعضای آن در راستای افزایش سرمایه و مشارکت در آن تلاش بیشتری داشته باشند.باید برای جذب اعتبارات راهکارهای مناسبی اتخاذ کرد.
او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۲ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعال هستند؛ عنوان کرد: فعالیت های این صندوق در سطح ملی – تخصصی و در حوزه های منابع طبیعی، شهرستان ها و حمایت از فعالیت های زنان روستایی و عشایری است.

وی عنوان کرد: در سطح ملی تخصصی هفت صندوق و در حوزه منابع طبیعی چهار صندوق تشکیل و راه‌اندازی شده است و در شهرستان‌ها ۴۷ صندوق و در حوزه حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری ۱۲ صندوق مشغول به فعالیت و ارائه خدمت هستند.

رضوی‌اردکانی، وصل کردن زنجیره‌های تولید و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی را از جمله وظایف این صندوق‌ها برشمرد و اظهار کرد: این صندوق متکی به سرمایه اجتماعی است و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.
وی با یادآوری اینکه تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی تولیدکنندگان و ارتقای نرخ رشد سرمایه گذاری از اهداف این صندوق است بر ایجاد و تکمیل زنجیره های تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.

 

بخش کشاورزی سقز در مسیر توسعه

علی اکبر ورمقانی؛ فرماندار ویژه سقز هم با بیان اینکه این صندوق در شهرستان های غرب کشور برای اولین بار در این شهرستان تشکیل شده است از حمایت های مدیرعامل این شرکت تشکر کرد.
وی خطاب به اعضای این صندوق در سقز اظهار کرد: تقویت منابع مالی و حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری باید همواره در دستور کار باشد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم بر تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری، تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی تولیدکنندگان و ارتقای نرخ رشد سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی تأکید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *