صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی نقش مهمی در حمایت های مالی ،خدمات و پشتیبانی وزمینه انجام امور اجرایی بمنظور کسب درآمد و اشتغال است.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت : بنا به تنگناها و محدویت هایی شامل: ناکافی بودن حجم اعتبارات ،تشریفات دست و پاگیر ،زمان بندی نامناسب برای دریافت وام،ضرورت ارائه وثیقه های سنگین برای بهره برداران،کم سوادی وام گیرندگان روستایی و در نتیجه نا آگاهی این افراد از شرایط دریافت و بازپرداخت وام باعث گردیده در عمل بسیاری از بهره برداران از تسهیلات اعتباری بهره مند نمی شوند.

حجت دهقانی افزود:به طور کلی صندوق های حمایت ازتوسعه منابع طبیعی  به دلیل اینکه بر پایه سرمایه اجتماعی جامعه و با تکیه بر بنیاد های فرهنگی و اجتماعی جامعه ایجاد می شوند و با بسیاری از مسائل که بانک ها و موسسات رسما با آنها مواجه اند روبرو نمی شوند و همچنین با پرداخت تسهیلات در اسرع وقت و بدون مراحل دست و پاگیر و وثیقه های آسان میتواند راهگشای حل بسیاری از طرحها،اشتغال زایی و کسب درامد در بخش منابع طبیعی باشد.

وی افزود: صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی زمینه مناسبی برای حضور بیشتر بهره برداران در این بخش و همچنین اقتصادی کردن فعالیت در عرصه های منابع طبیعی و همچنین اشتغال زایی را فراهم می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *