صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در اقتصاد روستانشینان نقشی مؤثر دارند

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی به اقتصاد روستانشینان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور، رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان افزود: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی با حمایت مالی و اعتباری از تعاونی‌های فعال در عرصه‌های منابع طبیعی که آمادگی راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک دارند با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای پیشرفت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار به کارآفرینان روستای سهام‌دار این صندوق‌ها راهنمایی و کمک‌های فنی اعتباری  فراهم می سازد.

وی اظهار داشت: توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی و پرورش کارآفرینان روستایی و عشایری مسئله پیچیده‌ای است که علاوه بر کمک و راهنمایی صندوق‌های منابع طبیعی، می‌بایست نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دیگر نیز به کمک و توسعه روستایی بیایند.

برخورداری پور تصریح کرد: هرچه کسب‌وکارهای بنگاه‌های روستایی بیشتر شود تعداد افراد حاضر در نهادهای غیردولتی مانند صندوق حمایت از توسعه‌های منابع طبیعی بیشتر شده و توسعه تجاری در روستاها و استفاده بهینه از منابع طبیعی به روش اصولی بهتر و سریع‌تر انجام می شود و در ادامه در راستای رشد اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: در صنایع کوچک، مناطق روستایی می‌توانند به‌عنوان مهد فرصت‌های تازه برای کارآفرینان نوپا در نظر گرفته شوند با وجود تمام نارسایی‌ها و کمبودها، ضروری است نقاط قوت را در این مناطق به‌خوبی تشخیص داد و از آن‌ها به‌درستی بهره برداری کرد.

وی افزود: درواقع می‌توان با تقویت و توسعه سرمایه در گردش و حمایت از صندوق‌های توسعه منابع طبیعی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و رفع معضل بیکاری در مناطق روستایی شد که خود موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری به‌منظور یافتن شغل مناسب به‌علاوه می‌توان شکاف بزرگ تفاوت‌های درآمدی میان شهروندان روستایی و شهری شد چراکه توسعه واحدهای صنعتی کوچک در مناطق روستایی پتانسیل بالایی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارند و با ایجاد امکانات زیرساختی مدرن برای روستاها می‌توان شروعی تازه داشت.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: ازاین‌رو با توسعه صندوق‌های حمایت از منابع طبیعی و بالا بردن سهم دولت در افزایش سرمایه این صندوق‌ها می‌توان باعث تأمین مالی با تسهیلات کم‌بهره به واحدهای کوچک برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در کسب‌وکارهای کوچک شد که خود می‌تواند رشد منطقه ای‌ متعادلی را ایجاد کند و از تمرکز واحدهای صنعتی در مناطق شهری بکاهد و توسعه منطقه‌ای را به‌صورت متعادل رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *