صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی خوسف تاسیس شد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ علیرضا اشرفی، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی شهرستان خوسف که روز دوشنبه ۲۴ اسفندماه امسال برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۱۰۰ صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور راه‌اندازی شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های غیردولتی را هزار و ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بیش‌از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر از اقشار مختلف روستایی سهام دار این صندوق های غیردولتی هستند.

اشرفی تصریح کرد: از این تعداد صندوق تشکیل شده، هشت صندوق تخصصی محصولی، ۳۲ صندوق استانی و ۱۲ صندوق زنان روستایی و ۴۸ صندوق شهرستانی است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: این صندوق با سرمایه  دو میلیارد و ۵۴۱ میلیون ۲۹۰ هزار ریال و ۳۹۲  نفر بهره بردار و د قالب ۱۴ صندقو خرد روستایی  و به همراه ۴۹ درصد سرمایه گذاری دولت تشکیل شد.

 

فرماندار خوسف:

صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی موجب توانمند سازی خانواده‌ها می‌شود

مهدی فرجامی‌فرد، فرماندار خوسف نیز در مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان خوسف اظهار داشت: این صندوق‌ها باعث کمک به فقرزدایی، مشارکت اجتماعی زنان و توانمند سازی خانواده‌ها می‌شود.

وی افزود:  پتانسیلهای بخش کشاورزی خوسف شامل رتبه نخست استان و پنجم کشور در تولید گل نرگس، رتبه دوم تولید عناب در استان، رتبه سوم تولید انگور استان و وجود مرکز آموزشی و تحقیقاتی(مرکز آموزش جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی) می‌‌شود.

فرماندار خوسف تصریح کرد: همچنین گیاهان دارویی متنوع، دارا بودن ۵۵ واحد گاوداری صنعتی و تولید و صادرات ۲۰ تن شیر در روز، دارا بودن ۶۷ واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار، صادرات گوشت سفید و قرمز به استانهای همجوار، تولید زعفران و بسته‌بندی و صادرات قرص آن به اروپا از دیگر پتانسیل‌های بخش کشاورزی خوسف است.

فرجامی فرد از فعالیت ۱۴ صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد هفت صندوق متعلق به پروژه تعمیم ترسیب کربن و ۱۱ صندوق مربوط به بخش جهاد کشاورزی است.

فرجامی‌فرد افزود: صندوق‌های حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی از مصداق‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: صندوق خرد زنان در مناطق عشایری خور از صندوق‌های پیشروی استان است که اکثر زنان در بحث تولیدات دامی تلاش دارند.

فرماندار خوسف اضافه کرد: در این صندوق‌ها علاوه بر فعالیت‌های کشاورزی، صنایع دستی روستایی نیز باید دیده شود و به سمت احیاء و توسعه صنایع دستی در روستاها باید گام برداریم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

تشکیل صندوق زنان روستایی در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سربیشه طی سال آینده

هاشم ولی‌پور مطلق، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم  گفت: از تشکیل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های زنان روستایی در شهرستان‌های بیرجند، قاین و سربیشه طی سال آینده خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین سرمایه ملی جوامع در کشورهای پیشرفته منابع انسانی است. ۳۵.۹ درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی شاغل هستند که ۸.۸ درصد شاغلان در سطح استان بانوانی هستند که در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز فعالیت ۵۵ صندوق خرد زنان روستایی در سال ۹۴ در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در یک برنامه سه ساله در سطح کشور ۳ هزار صندوق خرد زنان روستایی تشکیل خواهد شد.

ولی‌پور مطلق ادامه داد: از این تعداد، ۶۰۰ صندوق در سال جاری در کشور تاکنون تشکیل شده است، همچنین سهم خراسان جنوبی از این ۶۰۰ صندوق، ۵۵ صندوق خرد زنان روستایی بوده که همگی تشکیل شده است.

این مسئول گفت: طی امسال تعداد سه صندوق در شهرستان‌های درمیان، سرایان و خوسف راه‌اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *