صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی هرمزگان تا پایان شهریور تشکیل می شود

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با تعیین سهم تعاونی ها و اتحادیه صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی تا پایان شهریور تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد منصوری؛ رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در نشست با مدیرعامل اتحادیه ها و تعاونی ها در شهرستان ها، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و مدیریت انسانی و منابع  اداره کل افزود: چهار هزار خانوار مرتعدار در استان وجود دارد که تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان کمک بزرگی به اقتصاد و معیشت این بهره برداران منابع طبیعی می کند.

وی گفت: تاکنون در چهار استان صندوق تشکیل شده و هرمزگان پنجمین استانی است که در مرحله تشکیل صندوق است و  ۹۵ درصد فعالیت ها صورت گرفته است .

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: در طرح تشکیل صندوق سهم هر کدام از تعاونی ها و اتحادیه تعیین شده است و این جلسه نیز با هدف تعیین سهم تعاونی ها و اتحادیه تشکیل شده است.

منصوری افزود: تلاش می شود علاوه بر مشارکت بهره برداران و تعاونی ها از توان گروه های تاثیرگذار مانند گروه های علمی، نخبگان و بخش های مختلف استفاده و سهم یک تا دو درصدی به این گروه ها  اختصاص داده شود .

عیسی برخورداری پور؛ معاون برنامه ریزی، مدیریت انسانی و منابع اداره کل منابع  طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی مانند یک موسسه مالی محسوب می شود که هر چه سهم شرکت تعاونی ها در این موسسه بیشتر باشد، می توانند تسهیلات بیشتری از صندوق دریافت کنند.

قائم مقام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان هم گفت: تشکیل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی اقدام ارزشمندی است که کمک به اشتغال و حمایت از تولید را به همراه دارد.

درویش خواه افزود: دولت ۴۹ درصد از سهم صندوق را بر عهده گرفته و سهم غیردولتی که ۵۱ درصد و معادل ۵۱۰ میلیون تومان است که باید هر چه زودتر توسط تعاونی ها  پرداخت شود تا بتوانیم صندوق را تشکیل دهیم.

وی گفت: جنگل دارها با مدیرعاملان و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی ها و تشکل ها شهرستان خود جلسه تشکیل دهند و با تلاش مضاعف پیگر پرداخت سهم تعاونی ها در صندوق باشند .

لازم به ذکر است؛ ۱۵ تعاونی شرکت کننده در این جلسه سهم خود را اعلام کردند که حدود ۱۱۰ میلیون تومان جمع آوری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *