صندوق تاکستان می تواند به صندوق ملی زنجیره کشمش در کشور تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزاد نسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: از میان۱۷۰ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور، نظم موجود در برگزاری انتخابات صندوق تاکستان مثال زدنی بوده است و یکی از سالم‌ترین انتخابات در کشور متعلق به این صندوق است.
وی افزود: نمایندگان مجلس باید قدرت و صحت در انتخابات صندوق تاکستان را برای مردم تبیین و تشریح کنند تا تنویر افکار عمومی صورت پذیرد.
بهزادنسب بیان کرد: نمایندگان سه قوای اصلی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی در انتخابات صندوق تاکستان نظارت و دخالت داشتند که سبب شد تا این مهم، به نحو مطلوب صورت پذیرد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای بر کارکرد مثبت صندوق‌ها در کشور قایل است و باید شرایطی را فراهم کرد که هر صندوق به نحو مطلوبی اثرگذاری داشته باشد.
وی اظهار داشت: بحث دانش بنیان شدن کشاورزی بسیار مهم است که تحقق آن بر عهده صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است تا در آینده بتوانند علاوه بر نقش محلی، در سطح ملی فعالیت کنند.
بهزادنسب گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکستان تنها صندوق در زنجیره انگور است که موفق عمل کرده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: برای رسیدن به این مهم و طرح ملی نیاز به همگرایی، همدلی و یک برنامه ریزی منظم است که با هم افزایی و یک برنامه راهبردی می توان صندوق تاکستان را به یک صندوق ملی تبدیل کرد.
وی گفت: صندوق ها باید برای حمایت از کشاورزان وارد شوند تا کشاورزان به سمت اقتصادی بودن حرکت کنند.

رضا افلاطونی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: با وجود ۱۷۰ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، وجود دو صندوق در استان قزوین شایسته قابلیت های کشاورزی این استان نیست.
وی افزود: با وجود توانمندی بخش کشاورزی، بهتر است تاسیس و راه اندازی دو صندوق دیگر در استان در دستور کار قرار گیرد.
افلاطونی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات صندوق تاکستان بیان کرد: تمامی فرآیند برگزاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکستان براساس اساسنامه و با حضور دستگاه های اجرایی و نظارتی برگزارشده است.
گفتنی است، دومین دوره انتخابات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان تاکستان که تنها صندوق تخصصی کشور در حوزه انگور و کشمش در بخش کشاورزی محسوب می‌شود با ۳۲۰ کاندید منتخب به مدت چهار روز به اتمام رسید.
شایان ذکر است؛ در این نشست رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و سایر معاونان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه حضور داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *