صندوق استان بوشهر می تواند با بهره مندی از ظرفیت نهادی و قانونی در تحقق زنجیره ارزش نقش موثری را ایفاء کند

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با نماینده شرکت مادر تخصصی و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر با بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات تشکل ها، سرمایه اجتماعی، شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در تحقق زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی نقش های موثری را ایفاء کنند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ جانعلی بهزادنسب، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در دیدار با محمد مهدی انگالی دهنوی رئیس هیات مدیره و نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق استان بوشهر و ماندنی زنگویی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر در روزچهارشنبه دوم مهرماه ۱۳۹۹ در اعلام کرد: انعقاد تفاهمنامه بین شرکت مادر تخصصی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پشتوانه ای مناسب را در بهره برداری صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از توانمندی شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده در توسعه بخش کشاورزی فراهم کرده است و با عنایت به این فرصت فراهم شده، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان بوشهر می تواند با به کارگیری توانمندی های شرکت های دانش بنیان، الگوهای موفقی را در حوزه های کسب و کار در بخش کشاورزی علی الخصوص در زمینه صنعت شیلات و نخیلات، ارائه نماید.

وی اظهار داشت: برای انجام فعالیت های اثربخش در حوزه های مختلف کشاورزی، عرصه های خوبی برای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی وجود دارد. ظرفیت های نهادی و قانونی مطلوبی برای این صندوق ها در راستای توسعه فعالیت های بخش کشاورزی ایجاد شده است. صندوق ها با احصای مشکلات و نیازهای بخش کشاورزی و اولویت بندی آنها می توانند برنامه های مناسبی را در راستای تامین نیازهای بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور، عملیاتی و اجرایی کنند.
بهزادنسب افزود: حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی در صندوق ها و هدایت آن در راستای اعمال سیاست های حاکمیتی در بخش کشاورزی، ضروری است. صندوق ها با تامین نهاده ها و بازارسازی و صادرات محصولات کشاورزی نقش های مطلوبی را در رسوخ دانش فنی، تحقق زنجیره ارزش و اجرای کشاورزی قراردادی فراهم می سازند.
گفتنی است، در این جلسه گزارش اجمالی از عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر توسط محمد مهدی انگالی دهنوی، رئیس هیات مدیره و ماندنی زنگویی، مدیرعامل این صندوق ارائه شد.

نظر ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *