سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی استان خراسان جنوبی بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزیاستانخراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۱۱صندوق شهرستانی فعال است گفت: کل سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان ۵۴۶میلیارد ریال است.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی،هاشم ولی‌پور مطلق روز چهارشنبه۶مردادماه ۹۵ در مجمع عمومی صندوق‌ حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس حضور یافت،  اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی یکی از تشکل‌های فعال و خوب در بخش کشاورزی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه این صندوقها در مجموع به صورت مردم نهاد می باشد که با  تلفیق توانمندی بخش دولتی و خصوصی  تشکیل یافته است ، افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان تاکنون موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی ۱۱ صندوق شهرستانی وجود دارد که کل سرمایه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی استان ۵۴۶ میلیارد ریال است.

ولی‌پور مطلق خاطرنشان کرد: با وجود اینکه درآمد مردم خراسان جنوبی از نظر مقایسه با دیگر استان‌های کشور در سطح پایین‌تری قرار دارد اما وضعیت مشارکت‌پذیری مردم در صندوق‌ها خوب است و با وجود ۱۸ سال خشکسالی، مردم استان با سخت‌کوشی و همت، سال‌های خشک را پشت سر می‌گذارند.

وی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را یکی از راهکارهای حمایت از این بخش دانست و اظهار داشت: اگر دولت بتواند سهم خود را تأمین کند، از سوی مردم مشکلی نداریم و صندوق‌های حمایت شهرستانی در گذر زمان اعتماد مردم را جلب می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: مشکلات به صورت منطقه‌ای وجود داشته و تشکلی که متکی بر سرمایه مردم است، با توجه به ظرفیتهای بوجود آمده در صندوقها  امکان حل بسیاری از مشکلات میسر شده است . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *