راه‌اندازی کارگاه فرآوری قارچ صدفی در روستای تخته جان توسط صندوق زنان شهرستان درمیان

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان شهرستان درمیان از راه‌اندازی کارگاه فرآوری قارچ صدفی در روستای تخته جان شهرستان درمیان با حمایت این صندوق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛سوده اکبری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان شهرستان درمیان از راه‌اندازی کارگاه فرآوری قارچ صدفی در روستای تخته جان شهرستان درمیان با حمایت این صندوق خبر داد.

وی افزود: در این طرح اسپورهای قارچ و لوازم اولیه ایجاد این تولیدی با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان درمیان و پیگیری‌های صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان شهرستان درمیان تهیه و به نماینده صندوق خرد زنان روستایی تحویل داده شد.

اکبری تصریح کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه یک مربی تولید قارچ به‌صورت عملی در یک جلسه  این فعالیت را تدریس کردند و نکات کلیدی و راهنمایی‌های لازم را به بانوان متقاضی راه‌اندازی کارگاه که قبلاً در کارگاه آموزشی شرکت کرده بودند و سابقه پرورش قارچ به‌صورت آزمایشی را داشتند، ارائه کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان شهرستان درمیان بابیان اینکه روستای تخته جان یکی از فعال‌ترین صندوق‌های خرد زنان شهرستان درمیان است که در سال ۹۰ به عضویت  این صندوق درآمده است؛ اظهار داشت: ازجمله کارگاه‌های شاخص موجود توسط بانوان سهامدار در روستا کارگاه قالی‌بافی، گاوداری، پرورش مرغ بومی راه‌اندازی یک باب مغازه خرازی در این روستا است.

اکبری گفت: همکاری، همبستگی و پشتکار میان سهامداران باعث شده است که باوجود خشک‌سالی‌های پی‌درپی صندوق خرد زنان روستایی در این روستا دوام داشته باشد.  

وی افزود: این صندوق با ۸۶ نفر عضو از سال ۸۷  به نمایندگی سرکار خانم درمیانی تأسیس شد و همبستگی بین اعضا و ایجاد شغل‌های متنوع در روستا از ویژگی‌های شاخص صندوق خرد زنان روستایی تخته جان است. در این روستا باوجود صندوق، فعالیت‌های اجتماعی زیادی رخ‌داده ازجمله ایجاد غسالخانه و آشپزخانه روستا وزنان سهامدار صندوق خرد دست در دست هم به رفع مشکلات روستا کمک کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان شهرستان درمیان بابیان اینکه با پرداخت به‌موقع تسهیلات، صندوق خرد تخته جان به کسب‌وکارهای خرد خانگی روستا رونق بخشیده‌اند؛ گفت: امسال این صندوق به‌واسطه قدمت صندوق خرد و همبستگی زنان روستایی مورد لطف قرارگرفته وبرترین صندوق اعتبارات خرد روستایی کشور از سمت دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد. امید است با حمایت‌های بیشتر مسئولان شاهد رشد و شکوفایی همه صندوقهای خرد روستایی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *