دیدار رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور با نماینده ولی فقیه در استان گیلان

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ حبیب جهان ساز، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و رئیس سازمان چای کشور به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمان چای و رئیس پژوهشکده چای با حضرت آیت الله رسول فلاحتی گیلانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان صبح روز دوشنبه ۱۴ تیرماه  ۱۴۰۰ دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ابتدا حبیب جهان ساز، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور و رئیس سازمان چای کشور گزارشی از آخرین وضعیت صنعت چای کشور و برنامه های راهبردی آن را برای سالهای آینده و افزایش کیفی و کمی این محصول بیان کرد: اگر حمایت ها و سرمایه گذاری ها از این صنعت بیشتر شود، می توان با ظرفیت موجود و بازگرداندن و احیاء باغ های مخروبه، تولید چای ایرانی را به ۵۰ هزار تن در سال رساند.

در ادامه حضرت آیت الله رسول فلاحتی گیلانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به اینکه گیلان دارای سه محصول استراتژیک برنج، چای و زیتون است، بر افزایش تولید کمی و کیفی این محصولات تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت به موقع بهاء برگ سبز چایکاران در سالهای اخیر، شاهد بازگشت دوباره چایکاران به باغات چای شدیم که امیدواریم با افزایش تسهیلات کم بهره، اجراء طرح های مکانیزاسیون، برندسازی و تولید چای خوش عطر و طعم ایرانی بتوانیم ذائقه ایرانیان را به سمت و سوی این محصول داخلی هدایت کنیم.

فلاحتی گیلانی  گفت: در راستای نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری و نیز با توجه به عدم کفاف سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور باید سرمایه این صندوق به طرق مختلف افزایش یافته تا از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره به سهامداران، زنجیره تولید شامل باغ، کارخانه، بازار و مصرف کننده تکمیل و شاهد رشد و توسعه این صنعت باشیم.

در پایان مقرر شد؛ در محضر مبارک مقام معظم رهبری، موضوع افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور مطرح و پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *