دیدار اعضای هیات مدیره صندوق حمایت ا زتوسعه بخش کشاورزی استان یزد با استاندار

اعضای هیات مدیره صندوق حمایت ا زتوسعه بخش کشاورزی استان یزد با استاندار در روز یکشنبه ۷ اسفندماه ۹۷ ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر استاندار دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ علی اکبر حسینی نسب، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد در دیدار با استاندار یزد خلاصه‌ای از اهداف تشکیل صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در کشور از جمله استان یزد ارائه کرد و گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد در سال ۸۶ با سرمایه ۳/۱۲ میلیارد ریال شامل ۴۹ درصد سهم دولت و ۵۱ درصد سهم بخش خصوصی و با تعداد ۷۸ تشکل تشکیل شد و در حال حاضر سرمایه ۶۳۵میلیارد ریال شامل ۴۸ درصد سهم دولت و ۵۲ درصد آورده تشکل‌هامی‌باشد.

وی درباره اهم  اقدامات انجام‌شده در سال ۱۳۹۷ گفت: پرداخت ۱۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات شامل ۹۷۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ۴درصد و ۶۶۲میلیارد ریال تسهیلات ضروری اخذشده توسط صندوق برای تأمین نهاده‌های کشاورزی شامل ذرت، جو، سویا، کودشیمیایی و … در اختیار تشکل‌های سهام دار قرارگرفته است.

حسینی نسب از همکاری و کمک‌های استانداران قبلی و مقامات استان نسبت به تأمین بخشی از سهم سرمایه بخش دولت تشکر و اظهار امیدواری کرد: صندوق کماکان از حمایت‌های استاندار برخوردار است.

محمدعلی طالبی، استاندار نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد دستور داد: مسائل مطرح‌شده در این جلسه به‌صورت مکتوب به وی به همراه پیشنهاد‌ها و راه‌حل‌های لازم منعکس شود تا در جهت کاهش تنش‌های موجود در بخش تسهیلات بانکی و تولیدات بخش کشاورزی و دام‌پروری ،راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

وی درباره تکمیل صنایع تبدیلی در استان دستورات لازم را با توجه به وضعیت آب و هوایی استان و اینکه بخش کشاورزی باید در جهت توسعه کشت گیاهان کم آب خواه و اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع موجود در آب و سرمایه‌گذاری‌های انجام ‌شده  گفت: این کار در نهایت منجر به کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید و ارزش‌افزوده هم در برداشته خواهد شد.

سید جمال سجادی پور، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد شمه‌ای از فعالیت‌های در دست اجرای بخش کشاورزی و به ویژه در قسمت‌های دام، طیور و گلخانه‌ای با توجه به کمبود آب در استان ارائه کرد.

وی اهمیت صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به ویژه در این قطعه در تأمین سرمایه در گردش تشکل‌ها مورد تأکید قرار داد و گفت: از جمله خدمات صندوق در تأمین نهاده‌های موردنیاز بخش دام، طیور و تولیدات گلخانه‌ای و همچنین تکمیل زنجیره‌های تولید شیر، زنبورعسل، مرغ و بلدرچین کارهای زیادی انجام شده است.

امیر ثقفی، نایب‌رئیس صندوق و نماینده اتحادیه دامداران استان نیز خلاصه‌ای از مسائل بخش دام‌پروری استان و مساعدت‌هایی که از طریق صندوق به این بخش شده است، گفت: اگر همت صندوق، مدیر و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نبود تشکل‌ها برای اجراییات برنامه‌های اجرایی خود دچار مشکل بودند ولی با مساعدت صندوق که اصلاً قابل ‌مقایسه با تشکیلات بانک‌های موجود نیستند، از حمایت‌های صندوق بهره‌مندشده‌اند.

رشمی، نماینده تعاونی دامداران شهرستان یزد هم در رابطه با نهاده‌های دامی، میزان شیر تولیدی در استان و نحوه عرضه آن به سیستم کارخانجات فراورده‌های لبنی اعم از داخل استان و خارج استان سخن گفت و افزود: شرکت تعاونی دامداران یزد روزانه بالغ‌بر ۱۵۰ تن شیر استحصالی دامداران استان را در قالب شرکت تعاونی جمع‌آوری و ضمن تهاتر کردن طلب دامداران بابت وجه شیر خام از طریق نهاده‌های دامی بهترین راه‌حل و بیشترین کمک را به تولید شیر خام و حفظ  اشتغال انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *