دستاوردهای بخش کشاورزی در دولت یازدهم مصادیق اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در این دیدار با اشاره به مدیریت، برنامه ریزی و تلاش موثر مسئولان در تامین میوه و مواد غذایی مورد نیاز مردم که موجب آرامش بازار محصولات کشاورزی و رضایتمندی مردم در نوروز امسال شد؛ از همه کشاورزان، تولیدکنندگان و عوامل بازاررسانی محصولات کشاورزی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۵ اظهار داشت: رئیس جمهور در جلسه هیات دولت ضمن تاکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خواستار استمرار اجرای طرح های تدوین شده بخش های مختلف در چارچوب اقتصاد مقاومتی شد.

حجتی افزود: در این جلسه، دکتر روحانی با اشاره به این که کاهش وابستگی کشور به خارج از مصادیق اقتصاد مقاومتی است از دستاوردهای بخش کشاورزی در ارتقای خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی و همچنین بهبود تراز غذایی کشور به عنوان مصادیق عملی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزایش بهره وری آب را از جمله مصادیق مقاوم سازی پایه های اقتصاد برشمرد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، دستیابی به رکورد تولید شکر و همچنین افزایش تولید و خرید گندم از کشاورزان و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات را از دیگر مصادیق اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

حجتی در ادامه این جلسه، بر لزوم پیگیری و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی در سال ۹۵ تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاوزی خطاب به دست اندرکاران خرید محصولات کشاورزی تصریح کرد: تمهید سازوکار اجرایی برای خرید سریع و پرداخت به موقع کلزا از کشاورزان به منظور اجرای طرح ۱۰ ساله افزایش تولید دانه های روغنی در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به ضریب ۷۰ درصدی خوداتکایی در تولید این محصول و کاهش وابستگی کشور به واردات روغن ضروری است.

اجرای طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی اولویت وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۵

وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش تولیدات محصولات مهم و استراتژیک کشور در سال ۱۳۹۵ تاکید کرد و گفت: افزایش تولید محصولاتی چون گندم، برنج و شکر در سال جدید هدفگذاری شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این راستا و در بخش تولید ، طرح هایی در زمینه افزایش تولید محصولات استراتژیکی چون گندم، برنج، شکر آماده اجرا می باشند که با توجه به تعامل و همکاری خوب دولت و مجلس چشم انداز خوبی در این بخش پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه زیرساخت ها نیز در بخش حفاظت و چگونگی حفظ منابع پایه آب، خاک و محیط زیست و چگونگی بهره برداری از این منابع پایه از دیگر اولویت های سال جدید وزارت جهاد کشاورزی بوده که در تحقق آنها از توان و ظرفیت تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی استفاده خواهد شد.

حجتی همچنین بیان داشت: در زمینه حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور به ویژه در بخش آبخیزداری و حفظ خاک نیز طرح هایی در وزارت جهاد کشاورزی تصویب و آماده اجرا می باشند.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد در سال ۹۵ با همکاری و تعامل خوب تولیدکنندگان و کارکنان بخش های مختلف وزارت جهاد کشاورزی شاهد پیشرفت خوب طرح های زیر بنایی در بخش کشاورزی در کشور باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *