در آینده نزدیک سرمایه صندوق کرمان به ۵۴ میلیارد تومان می رسد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان در جلسه با معاون استانداری کرمان گفت: در هفدهمین مرحله افزایش سرمایه، در آینده نزدیک، سرمایه این صندوق به بیش از ۵۴ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ رضا بمانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان در جلسه با محمدعلی دهقان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمان که دوم مهرماه ۱۳۹۸ در دفتر معاون استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این صندوق در سال ۱۳۸۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه اولیه ۷۱۱ میلیون تومان و با مشارکت دولت (۴۹ درصد) و تشکل‌های بخش (۵۱ درصد) راه‌اندازی و تأسیس شد و در حال حاضر پس از ۱۶ مرحله افزایش سرمایه میزان سرمایه صندوق نزدیک به ۳۹ میلیارد تومان رسیده است و با توجه به اینکه مرحله ۱۷ افزایش سرمایه در دست اقدام است.

وی افزود: البته این رقم در قیاس باارزش سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی خیلی کم و ناچیز است. سهم دولت از ۴۹ درصد به ۴۰ درصد کاهش‌یافته است که امید است باهمت و یاری استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان جهاد کشاورزی به توان نسبت به تخصیص اعتبار برای افزایش سرمایه دولت اقدام شود.

بمانی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی خوبی درزمینهٔتأمین منابع مالی سهم دولت ازجمله تبصره ۳ ماده ۳۱ قانون احکام دائم کشور، بند ج ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور و ماده ۱۷ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی ایجادشده است.

در ادامه محمدعلی دهقان، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری کرمان از عملکرد و فعالیت‌های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان در راستای خدمت به بخش کشاورزی ابزار رضایت کرد و توسعه و ارتقاء ظرفیت‌های صندوق را خواستار شد.

وی اعلام داشت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانونی به‌منظور تأمین منابع مالی سهم دولت، استانداری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پس از بحث و بررسی مقرر شد تا جلساتی با حضور استاندار، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت مستمر برگزار شود و در نخستین جلسه شورای معادن استان نیز به‌منظور استفاده از ظرفیت قانونی بند ۵ ماده ۴۳ قانون پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی موضوع تأمین منابع مالی سهم دولت در صندوق مطرح و از مدیرعامل صندوق نیز برای شرکت در این شورا دعوت به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *