دریافت گواهی محصول استاندارد توسط سهامداران صندوق زنان روستایی شهرستان مرودشت

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ مرضیه مکرمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی وثوق شهرستان مرودشت اظهار داشت: باتوجه به لزوم اهمیت تولید محصول استاندارد و گواهی شده در بخش کشاورزی از سال ۱۳۹۷سهامداران صندوق مرودشت در زمینه های مختلفی در اجرای طرحهایی که منجربه تولید محصول استاندارد باشد باهمکاری سازمان جهادکشاورزی استان فارس فعالیت خود را آغاز کردند تا در نهایت امسال دومحصول زعفران و زیتون موفق به دریافت پروانه محصول گواهی شده و استاندارد شدند.
وی افزود: این طرحها که به نظارت و بررسی کارشناسان مورد تایید سازمان جهادکشاورزی اجرا می شود، میتواند زمینه ترویج فرهنگ تولید این محصولات را در کشور فراهم سازد و در زمینه فروش محصول نیز بتواند ارزش افزوده ای برای تولیدکنندگان ایجاد نماید. طی سالهای گذشته در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی فتوح آباد درزمینه محصول زعفران و در صندوق اعتبارات خرد زنان روستای سیدان در زمینه محصول زیتون این طرح اجرا و با استقبال سهامداران صندوق مواجه شد.
مکرمی اظهار داشت: اجرای طرح باغچه خانگی تولید سبزی و صیفی جات توسط سهامداران صندوق حمایت ازتوسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت در طرحی که با همکاری سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی توسط سهامداران صندوق مرودشت به اجرا درآمد طی سالهای گذشته درراستای ترویج کشت محصول سبزی و صیفی جات خانگی براساس استاندارد های علوم پزشکی طرحهایی اجرا شدکه سهامداران صندوق در روستاهای خلف طاحونه، محمدآباد، دورودزن در سال ۱۳۹۹دراین طرحها مشغول به فعالیت شدند. هدف از اجرای این طرحها افزایش توانمندی جوامع خرد محلی در ترویج کشت محصولات برپایه استفاده از کودهای آلی و کاهش مصرف سموم شیمیای بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از اجرای این طرحها درجوامع روستایی کشاورزان شهرستان نیز به لزوم توجه به اهمیت این امر پی برده اند و دراین راستا تعامل بیشتری برای آموزش و استفاده ازاین روشهادرتولیدمحصولات بخش کشاورزی با کارشناسان سازمان جهادکشاورزی دارندکه میتوان گفت این امرنیز یکی از مزیتهای اجرای این طرحها توسط زنان رروستایی عضو صندوق می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *