خریداری حدود ۳ هزار تن کود شیمیایی نیترات آمونیوم با تسهیلات صندوق استان فارس

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانفارس گفت: از ابتدای مهرماه تا پایان اسفندماه سال ۹۳ ، در حدود  ۲۸۹۲ تن کود شیمیایی نیترات آمونیوم با پرداخت ۲۶میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال تسهیلات توسط این صندوق خریداری و بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ غلامرضا مقصودی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانفارس بابیان این مطلب افزود: خرید کود شیمیایی نیترات آمونیوم به صورت یکجا براساس مجوز اتحادیه تخصصی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و شرکت خدمات حمایتی از محل نقدینگی حاصل از اخذ تسهیلات از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان فارس که در انبارهای شرکت های تعاونی تولید و روستایی نگهداری شد، صورت گرفت و بین متقاضیان توزیع شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانفارس اظهار داشت: اتحادیه و شرکتهای تعاونی تولید و روستایی  کهسهامدار صندوق هستند، مجری این فعالیت بودند.

وی درباره ضرورت انجام سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: بالا بودن قیمت کود شیمیایی نیترات آمونیوم عرضه شده توسط بخش خصوصی و عدم اطمینان از عرضه به موقع و با کیفیت باعث شد تا اتحادیه و شرکتهای تعاونی تولید و روستایی استان و شهرستان برای خرید کود شیمیایی نیترات آمونیوم از محل اعتبارات صندوق اقدام کرده و کود نیترات را با قیمت مناسب و به موقع به کشاورزان عرضه کردند.

مقصودی تصریح کرد: صندوق با تقاضای سهامداران تسهیلات مناسب را برای خرید کود شیمیایی نیترات آمونیوم پس از اخذ گزارش توجیهی خرید و پیش فاکتور معتبر در اختیار آنان قرار داد و سپس در مراحل بعدی موضوع نظارت خرید کود شیمیایی نیترات آمونیوم و توزیع به موقع آن  را پیگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *