حمایت استاندار کرمان از صندوق توسعه بخش کشاورزی کرمان

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی، در این جلسه مشترک که باحضور سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و علیرضا اشرفی، عضو هیئتمدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان و معاون وی، عباس سعیدی؛ رئیسسازمان جهاد کشاورزی استان کرمانومعاونان وی، محمدرضا پورخاتون، نماینده شرکت مادر تخصصی در صندوق استان کرمان،عباس مهران، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان برگزارشد،پسازبحثوتبادلنظردربارهاقداماتصورتپذیرفتهتوسطصندوقکرماندرجهتحمایتازتشکلهایبخشکشاورزی، مسائل و مشکلات در خصوص سرمایه فعلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در این جلسه گفت: ما در فراوانی منابع مالی در سال های قبل می توانستیم کمک کنیم که موضوع محقق نشد. لذا در عین حال ما در زمین ها و املاک ماده ۱۲ قابل فروش سازمان می توانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم تا به صندوق کمک شود. هر چند شرکت مادر تاکنون ۵/۲ میلیارد تومان کمک کرده است.

وی افزود: ما آمادگی داریم کمک کنیم. صندوق می تواند املاک مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان را بفروشد و سرمایه خود را افزایش دهد. از طرفی می توان از اعتبارات محل حوادث استانداری برای افزایش سرمایه صندوق بهره جست.

سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هم گفت: از۱۶سال قبل کشاورزان مشکل سرمایه داشتند و بر روی این موضوع کار شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که صندوق های بخش کشاورزی را تاسیس کنند و در کنار سیستم بانکی، موسسه مالی و پولی برای خود کشاورزان در قالب صندوق تشکیل دهند.بنابراین صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تشکیل شد تا تسهیلات ارزان قیمت، ساده و به موقع ارائه دهند.

وی افزود: جلب اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که در نتیجه عاملیت ها، بیمه و وام در کنار سایر بانک ها و استفاده از صندوق ذخیره ارزی امتیازی بوده که به صندوق های غیردولتی داده شده است. همچنین منابع صندوقها از محل فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی،  مشارکت مردم و  منابع استانداری ها به دست آمده است و ردیف بعدی ماده ۲۴ قانون فروش شرکت های دولتی و منابع استانی است، چنانچه استانداران تاکنون ۸۰ میلیارد تومان که عمدتاً از محل حوادث بوده به صندوق ها بابت سهم دولت کمک کرده اند.

رضوی اردکانی تصریح کرد: در ۳ استان کشور صندوق های شهرستانی تشکیل شده است و امسال هم چهارمین استان هم در حال تشکیل صندوق های شهرستانی است.از طرفی در حال حاضر ۸۹ صندوق با سرمایه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان تشکیل داده ایم البته صندوق استان کرمان آورده استانی نداشته است.

وی پیشنهاد داد که استانداری از محل منابع خودش به صندوق استان کمک کند، به طوری که هر چقدر استانداری اعتبار بیاورد، شرکت مادر تخصصی هم منابع می دهد و اینگونه صندوق تقویت خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: پیشنهاد میشود تفاهمنامه قبلی را عملیاتی  کنیم و به هر میزانی که استانداری کمک کند شرکت مادر هم آمادگی کمک دارد.

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئتمدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هم گفت: اعتبارات دولتی در بحث ماده ۱۰ و ۱۲ یکبار مصرف است لذا باید از ظرفیت های استان در حوزه مجلس و دولت کمک گرفته شود. باید از ظرفیت لایحه رفع موانع تولید در مجلس باید استفاده کرد. مقرر شده است پیشنهادات ما در مجلس مطرح گردد و ما باید با نمایندگان در این خصوص صحبت کنیم.

وی افزود: استان کرمان پایلوت شود تا ما هم بتوانیم حمایت های ملی را بگیریم. از طرفی کلیات لایحه موانع تولید هفته قبل نهایی شده است.

لازم به ذکر است، عباس سعیدی؛ رئیسسازمان جهاد کشاورزی استان کرماندر ابتدای جلسه توضیحاتی پیرامون صندوق ها و نحوه خدمت رسانی صندوق ارائه کرد و گفت: اولویت ما سرمایه صندوق استان و نحوه خدمت رسانی آنها است که باید توسعه یابد. سپس با اعتماد کشاورزان می توانیم به بحث ایجاد صندوق های محصولی و شهرستانی بپردازیم.

وی افزود:صندوق در زمینه کود، بذر، سم و تامین نهاده ها و عاملیت ها خوب عمل کرده است. خدمت رسانی راحت و سریع انجام می شود و پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد ۴%  اعطا می گردد.  ما اموال و املاک سازمان را به معرض فروش گذاشته ایم تا هزینه آن را به عنوان سرمایه سهم دولت در صندوق مشارکت دهیم.

گفتنی است، علاوه بر جلسه استانداری جلسه ای با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و معاون وی در درمحلسالنزیتون برگزار شد که معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون بهبود تولیدات دامی، معاون نیروی انسانی، مدیر حفظ نباتات، مدیر زراعت، مدیر باغبانی، نماینده تعاون روستایی، نماینده منابع طبیعی، نماینده شرکت خدمات حمایتی، رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مدیرکل امور عشایری، مدیر ترویج، رییس دفتر حوزه ریاست سازمان حضور داشتند.

که پس از بحث و بررسی در نهایت بناشد تا سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با هماهنگی معاونت های سازمان، مدیران ستادی جلسات ماهانه ای را با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کرمان در جهت تقویت و تجهیز منابع مالی برگزار کنند، بحث اطلاع رسانی درباره خدمات و فعالیت های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و فروش اموال مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جهت تقویت منابع مالی و سرمایه صندوق استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *