حمایت از بازاررسانی و صادرات ۸ هزار تن خیار سبز توسط صندوق یزد

 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سید علی اکبر حسینی نسب، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد درباره فعالیت های اثربخش این صندوق گفت: این صندوق از ابتدای آبان ماه سال ۹۳ تا پایان فروردین ماه سال ۹۴ با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز، خط سورتینگ، بسته بندی و سرمایه در گردش مورد نیاز با ظرفیت صادرات ۸۰۰۰ تن خیارسبز به کشورهای آسیای میانه و ۵۰۰۰ تن برای عرضه در شهرستان ها را مهیا کرد.

وی افزود: با در اختیار قرار دادن این مبلغ راندمان فعالیت در زمینه بسته بندی و صادرات به حداکثر رسید. با خرید و نصب خط سورت و بسته بندی، خرید دستگاه تزریقی سبد، خرید کالاهای بسته بندی، در حدود ۳۰۰۰ تن خیارسبز صادرو ۲۴۰۰ تن در شهرستانها صادر و عرضه شد.

حسینی نسبتصریح کرد: متقاضی و مجری انجام این فعالیت، شرکت تعاونی گلخانه داران کیمیای سبز و پارسیان اشکذر بودند که باعث شد قسمتی از صادرات خیار که در گذشته توسط بخش خصوصی (دلالان) صورت می گرفت، توسط شرکت تعاونی صورت گیرد و از کشاورزان منطقه حمایت به عمل آید.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان یزد درباره ضرورت انجام سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: با عنایت به توسعه چشمگیر سطح گلخانه ها در استان یزد (بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار) و افزایش تولید، ضرورت حضور مستقیم در بازارهای داخلی و خارجی برای فروش بهتر محصول آشکار شد؛ بنابراین منابع مورد نیاز از طریق تسهیلات محصول خیارسبز گلخانه ای توسط صندوق تامین شد.      

 وی اظهار داشت: نتایج حاصل شده از انجام این سرمایه‌گذاری آن بود که ضمن حفظ ثبات قیمت در مقابل واسطه ها با افزایش ۱۰ درصدی اعضای تحت پوشش خود باعث رونق بازار محصولات گلخانه ای شده، به گونه ای که شاهد افزایش چشمگیر سطح زیرکشت گلخانه ها در استان یزد بودیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *