حضور صندوق زنبورداری در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی در روز سه شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۶ شرکت و تفاهم نامه ای با شرکت همکار خود در افریقا امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، روز سه شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۶ در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی که در حضور وزرای امور خارجه و فعالان بخش خصوصی دو کشور درشهر پروتریا آفریقای جنوبی برگزار شد؛ شرکت کرد.

در این رویداد بالغ بر ۴۰تن از مدیران شرکت های برتر بخش خصوصی و دولتی ایران در زمینه های مختلف از جمله بانکی، صنعتی، مالی و تجاری مانند شرکتهای های تک، خودرو سازی، فعال در حوزه صنایع و معادن و از بخش کشاورزی نیز صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور محمد جوادظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی و در طول برگزاری اجلاس مشترک با مدیران شرکت های بخش خصوصی کشور آفریقای جنوبی دیدار کردند.

در پایان این نشست بیانیه مشترک توسط وزرای دو کشور امضاء و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور نیز با شرکت همکار خود در آفریقای جنوبی سند تفاهم همکاری را در حضور سفرای دو کشور  امضا کرد و مقرر شد قرارداد همکاری نهایی در سفر رئیس جمهوری به کشور آفریقای جنوبی به امضا طرفین برسد.

از مهمترین دست آوردهای  حائز اهمیت این تفاهم همکاری می توان به توافق برای اعزام هیات زنبورداران ایرانی به کشور آفریقای جنوبی برای ایجاد نخستین زنبورستان و توافقات انجام شده برای ایجاد یک برند مشترک با هدف عرضه محصولات تولیدی و صادراتی صنعت زنبورداری ایران تا مرحله خرده فروشی  در کشور مذکور نام برد.

در حاشیه این حضور نمایندگان کشور های لسوتو و موزامبیک با مدیران صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور دیدار و خواستار کمک ایران به توسعه این صنعت در کشور های مذکور شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *