حضور صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سمنان در جشنواره انجیر

صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان در نخستین جشنواره انجیر با هدف معرفی ارقام بومی و توسعه فراوری این محصول در سمنان برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ سهام داران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان در نخستین جشنواره انجیر با هدف معرفی ارقام بومی و توسعه فراوری این محصول در سمنان برگزار شد، حضور یافتند و در غرفه علاوه بر تولیدات خوراکی بومی سمنان مربای انجیر و نهال درخت انجیر نیز برای فروش عرضه شد.

علی آقا شاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: حدود ۱۰۰ هکتار باغ پراکنده انجیر در سطح شهرستان سمنان وجود دارد که ۵۰ درصد آن بارور و نیمه دیگر آن به صورت نهال است.

بوستان کوشمغان سمنان به عنوان یکی از تفریحگاه های محله ای به عنوان مکان این جشنواره انتخاب شد تا به تدریج ۶ استخر ذخیره آب سنتی کشاورزی درون شهری سمنان در یک طرح یکساله با بازآفرینی شهری به محل گردش و تفریح تبدیل شود.

در این جشنواره پویش مردمی اجرای طرح هر خانه، هر کوچه و هر محله یک درخت انجیر نیز برای توسعه کشت این درخت سنتی با توزیع نهال سازگار با آب و هوای سمنان آغاز شد. انجیر بومی سمنان از نوع زرد است که با پوست نازک علاوه بر تازه خوری برای پخت مربا و فرآوری بصورت انجیر خشک بسیار مناسب است. در فرهنگ بومی سمنانی ها اواخر مرداد و تا اواسط شهریور را دوره «انجیرپزان» می گویند.

در این جشنواره به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سمنان نیز لوح سپاس به همراه تندیس و تمبر یادبود جشنواره اهدا شد که در ادامه آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *