جلسه هیئت مدیره صندوق کرمان با موضوع تعیین تکلیف سهامداران غیر فعال برگزار شد

جلسه هیئت مدیره صندوق با حضور معاون سازمان تعاون روستایی، معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان باحضور اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر به نقل از روابط عمومی صندوق استان کرمان؛ در این جلسه بمانی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان خلاصه ای از وضعیت سهامداران و ترکیب آنها در صندوق کرمان را بیان کرد.

وی هدف از تشکیل این جلسه بحث و بررسی پیرامون تعیین تکلیف سهامداران غیر فعال بیان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ شرکت درحوزه تعاونیهای روستایی و تعاونی تولید و  تعداد ۴۰ شرکت خدمات فنی و مشاوره ای درحوزه ترویج غیر فعال هستند. البته صندوق ازسال ۱۳۹۵ پیگیر تعیین تکلیف این گونه سهامداران بوده است.

وی اظهار داشت: شایان ذکر تعدادی از این سهامداران در حوزه کاری خود طی نظر متولیان امر فعال بوده ولی چون در صندوق اقدامی برای اخذ تسهیلات انجام نداده اند، غیر فعال تلقی می شوند میزان سهام این گونه شرکت ها کمتر از ۲ درصد است.

در ادامه  جلسه سالاری معاون سازمان تعاون روستایی  اعلام داشت: از تعداد۱۰۰ شرکت غیر فعال معرفی شده از طرف صندوق تعداد  ۵۳ شرکت نیز از نظر سازما ن تعاون روستایی غیرفعال بوده و فاقد تراز مالی و حسابرسی سالانه هستند که پیگیر تعیین تکلیف آنها هستیم و تعداد ۴۷ شرکت فعال  بوده ولی به هردلیلی نیازمند اخذ تسهیلات نیستند.

همچنین در ادامه  این جلسه افضلی معاون ترویج سازمان جهاد کشاورزی اعلام داشت: براساس مکاتبات صندوق موضوع تعیین تکلیف  شرکت های خدمات فنی و مشاوره ای به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانها منعکس شده و پیگیر تعیین تکلیف آنها هستیم البته تعدادی از این شرکت ها به واسطه تغییر و تحول  مدیران عامل آنها  و استخدام در سازمان جهاد کشاورزی. شرکت بلاتکلیف و غیر فعال است. همچنین تشکیل مراکز خدمات کشاورزی خصوصی و بخش کشاورزی نیز باعث تضعیف این شرکت هاشده است .

در ادامه پس از بحث وبررسی اعضاء تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ شد.

۱-مدیرعامل صندوق مکاتبه ای باشرکت مادر تخصصی با موضوع تعیین تکلیف سهامداران غیرفعال، برای دریافت ارائه طریق انجام دهد.

۲-آخرین وضعیت سهامداری وسرمایه این گونه سهامداران طی مکاتبه ای به منظورثبت در دفاتر آنها صورت پذیرد ودر این مکاتبه  از شرکت ها استعلام شود آیا مایل به اخذ تسهیبلات می باشند یا خیر .

۳-پرداخت تسهیلات به سهامداران مشروط به ارائه تراز مالی تائید شده سال قبل و ارائه اظهار نامه مالیاتی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *