جلسه هیئت مدیره صندوق با موضوع پرورش ماهی در قفس

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان، جلسه هیئت مدیره صندوق با موضوع پرورش ماهی در قفس با حضور سیدعلی میران جدی رئیس اداره توسعه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی، تقی نصیری معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گیلان، اعضای هیئت مدیره ، بازرس و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان در روز سه شنبه یازدهم آبان ماه سال ۱۴۰۰ در دفتر کار صندوق برگزار شد.
در این جلسه ابتدا حمید نصری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوورزی بیان داشت با توجه به ماده ۱۹ قانون افزایش بهره‌وری به منظور افزایش تولید و ایجاد اشتغال صندوق می‌تواند برخی از پروژه‌های بخش کشاورزی همانند پروژه‌های شیلاتی که مجوزات لازم را از اداره کل شیلات داشته باشند از منابع داخلی خود برای انجام طرح همکاری و مشارکت لازم را بنماید. اما در خصوص اجرای پروژه، اعضای هیئت مدیره صندوق با توجه به ماده ۱۱ آیین نامه تسهیلات مبنی بر اینکه صندوق نمی‌تواند به غیر از اعضای خود تسهیلات پرداخت نماید پیشنهاد نمودند که اداره کل شیلات یکی از سهامداران صندوق که آمادگی و توانایی اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس را در استان دارد به صندوق معرفی تا صندوق همکاری لازم را داشته باشد.
سید علی میران جدی رئیس اداره توسعه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی بیان داشت برای انجام پروژه می‌بایست گام‌های مختلفی برداشته شود که اولین گام انتخاب پیمانکار و مجری است و گام دوم تولید قفس و ماهی می‌باشد. تولید قفس با اخذ تسهیلات کم بهره از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق شرکت‌های دانش بنیان پیگیری و ساخته خواهد شد و برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش شرکت مادر نیز بخشی از هزینه‌ها را در قالب تسهیلات پرداخت خواهد نمود. در این راستا اگر صندوق محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای ‌داشته باشد با تشکیل مجمع قابل اصلاح می‌باشد.
تقی نصیری معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان گیلان بیان نمود پرورش ماهی در قفس مزایای زیادی از جمله عدم استفاده از زمین، بیماری کمتر در آب شور، کیفیت بالای محصول تولیدی، ایجاد اشتغال و … را در استان خواهد داشت . برای انجام این پروژه که از اهمیت بالایی در استان برخوردار است هر چه سریعتر بایستی تصمیمات لازم اتخاذ گردد چون زمان پرورش آن از نیمه دوم سال شروع و تا اواخر خرداد سال بعد ادامه خواهد داشت.
بهمن علیزاده نماینده دولت در صندوق اظهار داشت در حال حاضر برای حمایت از طرح پرورش ماهی در دریا بانک کشاورزی نیز برای پرداخت تسهیلات آمادگی لازم را اعلام نموده است صندوق نیز بایستی در صورت مشخص شدن مجری که اهلیت آن مورد تایید اداره کل شیلات و صندوق باشد با مشارکت در انجام پروژه همکاری لازم را داشته باشیم.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد به منظورنهایی و مشخص شدن مجری، جلسه‌ای با دعوت اداره کل شیلات با حضور همکاران شرکت مادر تخصصی و صندوق گیلان و همچنین دعوت از مدیران شرکت تندباد خزر و شرکت نوید مرغ گیلان که آماده‌ی انجام این پروژه می‌باشند تشکیل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *