جلسه هیئت مدیره صندوق با موضوع پرورش ماهی در قفس

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان، جلسه هیئت مدیره صندوق با موضوع پرورش ماهی در قفس با حضور عظیم مدبری مدیرکل شیلات استان گیلان، شهریار رستمی مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی، علی ایزدی معاون مجری طرح پرورش ماهی در قفس شیلات ایران، بهمن علیزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق و حمید نصری مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان در روز سه‌شنبه مورخ سی ام شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برگزار شد.
در این جلسه ابتدا بهمن علیزاده نماینده دولت و رئیس هیئت مدیره صندوق، ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به مزایای پرورش ماهی در قفس از جمله صرفه جویی در منابع آبی کشور و ارزآوری بالا اشاره و اعلام داشت با توجه به اینکه طرح مذکور از منظر شرکت مادر تخصصی دارای اولویت می‌باشد، در صورت تصویب طرح در جلسه هیئت مدیره، این صندوق آمادگی لازم را برای اجرای طرح خواهد داشت.
عظیم مدبری مدیرکل شیلات استان گیلان؛ طرح پرورش ماهی در قفس، طرح بسیار ارزشمندی است. در بحث بازار مشکلی نداریم و در بحث مسایل فنی کاملاً حمایت‌های لازم را برای مجری در اجرای طرح خواهیم داشت.
علی ایزدی معاون مجری طرح پرورش ماهی در قفس شیلات ایران ؛ به دلیل وجود ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان گیلان، پیشنهاد می‌کنیم که طرح مذکور در استان اجرایی شود. از جمله مزایای این طرح می توان به بهره‌برداری از منابع آب شور با توجه به محدودیت استفاده از منابع آب شیرین اشاره نمود. خوشبختانه‌ در بخشهای مختلف طرح پرورش ماهی در قفس مانند آموزش، تکنولوژی ساخت قفس، تامین لارو و بچه ماهی و بازاریابی مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: در صورت رعایت استاندارهای لازم در اجرای طرح مخاطرات تولید کاهش خواهد یافت.
شهریار رستمی مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی پروژه پرورش ماهی در دریا باید در قالب شرکت پروژه و با رعایت زنجیره اجرا شود.
وی افزود :سرمایه اولیه شرکت پروژه به میزان ۸۰ درصد سهم صندوق و ۲۰ درصد سهم شرکت تعاونی می‌باشد. سهم صندوق را می‌توان به تولیدکنندگان، ترجیحاً به اعضا و سهامداران صندوق واگذار کرد. صندوق در شرکت پروژه سهامدار است و در سود و زیان شریک خواهد بود. حتماً سازمان شیلات تمام تمهیدات لازم را اندیشیده که پروژه به سوددهی برسد. چنانچه یکی از شرکتهای دانش بنیان که در ساخت تجهیزات و ادوات پرورش ماهی در قفس فعال می‌باشد در پروژه طرف قرارداد باشد امکان دریافت ۸۰ درصد سرمایه ثابت از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم خواهد بود.
حمید نصری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گیلان با توجه به اینکه گیلان یکی از استان‌های تولید و پرورش آبزیان می‌باشد و به جهت کاهش فشار بر ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال در استان، این صندوق پس از فراهم شدن زمینه اجرا و تصویب در مجمع عمومی صندوق آمادگی کامل برای اجرای پروژه پرورش ماهی در قفس بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی را دارد
سپس هر یک از اعضای هیئت مدیره و مجری معرفی شده از سوی شیلات نقطه نظرات خود را بیان و جهت اجرایی شدن پروژه فوق مقرر شد در جلسه آتی هیئت مدیره صندوق تصمیم گیری لازم بعمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *