جلسه هم اندیشی صندوق های حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری

و دفتر امور زنان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این نشست عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره، حمید بطایی، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی، احمد ابراهیمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات، عادل محبوبیان، مدیر برنامه ریزی و تجهیز منابع، جلال خطیر، مدیر امور مالی و اعتبارات، ماشاالله کریمی، مدیر حراست، سیدعلی میران جدی، مدیر توسعه عملیات و بهبود بهره وری شرکت مادرتخصصی و زهرا نوری، معاون این مدیریت، مریم طهماسبی، مدیرکل دفتر امور زنان سازمان تحقیقات و معاونان وی به صورت حضوری، و مدیران عامل و نمایندگان دولت در صندوق های حمایت از فعالیت های کشاورزی زنان به صورت وبیناری حضور داشتند.

ابتدا نوری، گزارشی از وضعیت صندوق های زنان شامل تعداد آن ها، سرمایه و تعداد سهامداران صندوق ها ارائه داد. وی همچنین مسائل و مشکلات صندوق های زنان مانند نیاز به اصلاح اساسنامه، هزینه های بالای حسابرسی و نیاز به آموزش اعضای صندوق ها را برشمرد.

در ادامه علیزاده مقدم، با اشاره به جمعیت بالغ بر ۱۱ میلیونی زنان روستایی و عشایری در کشور و تاثیر مستقیم آن ها در تثبیت جمعیت و تقویت و توسعه تولید در بخش کشاورزی روستایی و عشایری، گفت باید با استفاده از ظرفیت های نهادی صندوق های زنان، شرایط توسعه کمی و کیفی فعالیت های اقتصادی زنان روستایی و عشایری را فراهم کنیم.

سپس طهماسبی، ضمن تشکر از علیزاده مقدم برای همراهی و همکاری در راستای توسعه صندوق های زنان، با اشاره به اساسنامه شرکت مادرتخصصی و ضوابط تشکیل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی گفت بخشی از اعضای صندوق های زنان، بانوان سرپرست خانوار و نیازمند حمایت های بیشتری هستند. وی همچنین در مورد اثرات اجتماعی صندوق ها مانند افزایش همدلی و همکاری بین اعضای صندوق ها و کاهش بیکاری صحبت کرد. او در انتها برای همکاری با شرکت مادرتخصصی در راستای توسعه صندوق ها، اعلام آمادگی کرد.

سپس نمایندگان صندوق های حمایت از فعالیت های زنان به بیان گزارشی مختصر از فعالیت ها صندوق ها و مشکلات، پیشنهادات و نظرات خود در ارتباط با صندوق ها پرداختند.

در انتها شمس، در مورد اهداف تشکیل صندوق های زنان و انظارات شرکت مادرتخصصی در قبال صندوق ها صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *