جلسه مشترک هیات مدیره صندوق استان کرمان با مدیر شعب بانک کشاورزی

جلسه مشترک هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان با مدیر شعب بانک کشاورزی این استان، روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷ در دفتر این بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ جلسه مشترک هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان با اله داد محمدی مفرد، مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان، سید مهدی خیاط حسینی و علیرضاذوالقدر معاونان این بانک و تعدادی از کارشناسان روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه ۹۷ رأس ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در دفتر مرکزی این بانک برگزار شد.

در این جلسه ابتدا محمدرضا پورخاتون، رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به خشک‌سالی استان همکاری‌های بانک کشاورزی و صندوق در این مدت خوب بوده است و با توجه به اینکه صندوق کرمان از زمان تأسیس حرکت‌های مؤثر در زمینه کشاورزی داشته است و میزان سرمایه آن‌هم رشد قابل‌توجهی داشته است، می‌تواند این همکاری ادامه‌دار باشد.

در ادامه این جلسه رضا بمانی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان در سال ۱۳۸۶ با توجه به ماده ۱۲ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی با سرمایه اولیه هفت میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال با تعداد ۱۱۹ تشکل راه‌اندازی شد و بعد از گذشت ۱۱ سال سرمایه این صندوق به ۳۸۸ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال با تعداد ۳۳۴ تشکل افزایش‌یافته و عمده فعالیت آن حمایت مالی از تشکل‌هاست.

وی افزود: با توجه به فاصله بین میزان تولید ناخالص ملی بخش کشاورزی حدود (۱۳ درصد) با میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی حدود (۴ درصد)، مهم‌ترین اهداف صندوق، حمایت و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

 در ادامه این گفتگوها اله داد محمدی مفرد، مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان با ابراز خوشحالی از آشنایی با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان به نکاتی اشاره کرد و گفت: در حقیقت مابین سازمان جهاد کشاورزی و صندوق هیچ فاصله‌ای نمی‌بینیم و هدف بانک کشاورزی و صندوق تقریباً یکی و در یک‌راست است.

وی افزود: ان شاا… این وضعیت فعلی ادامه داشته باشد و خوشحال هستم که در دیار کریمان توفیق خدمتگزاری رادارم.

در پایان مصوب شد که تفاهم‌نامه همکاری جدید فی‌مابین بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمان امضا شود و با توجه به اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد سرمایه صندوق و همچنین اعتبارات بلاعوض صندوق (وجوه بلاعوض دولتی) در بانک کشاورزی متمرکز است. انتظار به‌حق است که بانک تعامل بیشتری با صندوق داشته باشد.

از سوی دیگر مقرر شد؛ کشاورزانی که توسط صندوق برای استفاده از منابع داخلی بانک کشاورزی از محل کارکرد حساب صندوق به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند و دارای شرایط لازم هستند، در اولویت پرداخت قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *