جلسه مشترک صندوق قم با نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی

جلسه مشترک هیات مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزیاستانقم با احمد امیرآبادی، نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی، در محل دفتر وی در ۲۵ مهرماه ۹۶ تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در این جلسه مشترک ابتدا سعید آشکار؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان قم از نحوه تشکیل صندوق و نوع فعالیت، عملکرد آن و … گزارشی را ارائه کرد.

در ادامه احمد امیرآبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزاری جلسه بیان داشت: صندوق جایگاه مهمی در بخش کشاورزی داشته و کارهای مهمی انجام داده و باید تقویت شود. به هر صورت یکی از نکاتی که باید در این صندوق دنبال کنید این است که اعتماد بخش کشاورزی به این صندوق را بالا ببرید .

وی افزود: نکته اول بحث خدمات دهی می باشد که باید خدمات سهل، آسان و منظم و به موقع باشد. این می تواند خیلی کمک کند و نکته دوم بحث اعتماد می باشد یعنی بعد از خدمات دهی باید کارها شفاف باشد این طور نباشد که منابع صندوق به یک سمت و سو برود یا به شخص یا گروه خاصی تعلق بگیرد یعنی مردم احساس کنند که اگر مشکلی داشته باشند صندوق می تواند حل کند این احساس وقتی در آنها به وجود می آید که حتما حمایت و کمکی باشد. دولت و مجلس وظیفه دارند در این خصوص کمک کنند.

امیرآبادی گفت: این صندوق در کشور باید ویژه باشد. در کارهای کشاورزی هم می تواند موثر باشد. این عدد سرمایه برای صندوق قم خیلی کم است. شما برآورد کنید و این رقم را به دو برابر برسانید .

وی اظهار داشت: ما سه نماینده در استان برنامه ریزی کردیم که تا پایان دوره نمایندگی مان همه ی روستاهای قم را برق، آب، گاز و تلفن دهیم و این کار را انجام می دهیم. شما از ما به عنوان نماینده بخواهید که کار برایتان انجام دهیم که ما سه نفر تا پایان دوره نمایندگی تصمیم بگیریم که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاوری استان قم سرمایه اش را به ۵۰ میلیارد برسانیم.

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامیگفت: بررسی شود ما چه کمکی به شما می توانیم بکنیم. کجا می توانیم پی گیری کنیم تا به شما پول بدهند. در سطح وزارتخانه یا سازمان برنامه و بودجه این موضوع را باید شما به ما راهکار بدهید. وظیفه ما تامین منابع صندوق می باشد. شما خودتان باید شفاف سازی، اعتمادسازی، خدمات دهی، تسهیم بندی انجام دهید  که بحث داخلی خودتان می باشد.

وی تصریح کرد: ما آن چیزی که می دانیم منابع شما می باشد که نشان دهنده قدرت شماست. وقتی منابع شما به ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان برسد و قدرت شما سه برابر شود، خیال من راحت می شود. وقتی پول در صندوق کم باشد؛ حل مشکلات بخش کشاورزی استان کاهش می یابد. بنابراین خواهشم این است دوستان این را برنامه ریزی کنید و پیشنهاد بدهید که شما نماینده ها اینجا می توانید موثر باشید و اینجا ورود پیدا کنید بعضی موارد الان می بایست پی گیری شود و بعضی موضوعات برای آینده می باشد و بعضی مسائل همین الان موقعش می باشد تا ورود پیدا کنیم.

امیرآبادی گفت: زمانی که طرحی از شما در صحن مجلس مطرح می شود، بگویید ما ورود پیدا کنیم و پی گیری می کنیم چقدر به قم اختصاص دهند اینها مسائلی است که در سطح کلان مطرح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *