جلسه مدیرعامل شرکت مادرتخصصی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ جلسه ای با حضور عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، روح الله حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی فرهادی، رئیس هیئت مدیره و پیمان صدری آزاد، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان، دوشنبه ۳۰ بهمن در شرکت مادرتخصصی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا حسنی، با اشاره به سرمایه کم صندوق استان زنجان با توجه به نیازهای کشاورزی استان، به وظیفه سازمان جهاد کشاورزی استان در جذب برترین فعالان کشاورزی تاکید کرد. او همچنین خواستار حضور صندوق در برخی ارگان ها مانند اتاق بازرگانی شد. وی به سهم دولت در افزایش سرمایه صندوق اشاره کرد و گفت این افزایش سهم هنوز محقق نشده است.

او با بیان این موضوع که ۴۰ درصد تولید بوقلمون کشور در زنجان صورت می گیرد و صنعت مرغداری خوب رونق یافته که نشان از رشد سهم کشاورزی در کشور دارد، به این نکته اشاره کرد که در استان زنجان برنامه ریزی برای ایجاد دو کارگزار و تسهیلگر صادراتی که یکی صنعتی است و دیگری کشاورزی انجام گرفته است که صندوق حمایت از کشاورزی استان به عنوان کارگزار صادراتی کشاورزی معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه از اداره صندوق استان به صورت حاضر با اعضای کم و کوچک انتقاد کرد و گفت با توجه به وارد شدن شرکت های بزرگی مانند شرکت فرش ساوین و شرکت ماهان به حوزه فعالیت های کشاورزی، نیاز به افزایش سرمایه در صندوق بیشتر احساس می شود.

در ادامه فرهادی، با تشریح نمونه ای از فعالیت های انجام گرفته برای افزایش سرمایه صندوق، درخواست اصلاح چند ماده قانونی در نظارت بر صندوق ها را داشت.

سپس صدری آزاد، گزارشی از فعالیت های صندوق مانند مصوبات مجمع ارائه داد. او همچنین در مورد فعالیت های بازرگانی صندوق نیز توضیحاتی داد.

رشمئی در ادامه گفت صندوق استان زنجان به عنوان یک پیشرو باید برای تجدید ارزیابی سرمایه صندوق پیش قدم باشد. همچنین نرم افزار حسابداری صندوق ها نیاز به یکسان سازی در کشور دارد.

سپس درجانی این نکته را بیان کرد که باید پیشنهادات صندوق به صورت مکتوب به شرکت مادرتخصصی ارائه شود. او در ادامه خواستار هموار کردن مسیر فعالیت های بازرگانی برای صندوق ها شد.

علیزاده مقدم، با برشماری استان زنجان به عنوان سرآمد در عرصه کشاورزی گفت حوزه کشاوری مردمی است ولی از زمان اصلاحات ارضی، کوچک شدن زمین های کشاورزی باعث شده نگاه به این بخش معیشتی باشد. او با توجه به ورود سرمایه گذاری کلان به بخش و کشاورزی ماکرو (بزرگ)، بیان کرد که این امر موجب تغییر نگاه به کشاورزی شده و در نتیجه باید با تغییر نگاه صرفا نهاد مالی به صندوق ها، از زیرساخت های ساختاری ایجاد شده بهره برد. وی اشاره کرد که باید از تمام ظرفیت های موجود در صندوق مانند ورود به بازارهای محصولات کشاورزی از طریق قراردادهای مشارکتی، استفاده کرد.

وی در انتها گفت شرکت مادر به دنبال یک نسخه واحد برای تمامی صندوق ها نیست زیرا هر صندوق باید با توجه به نیازهای منطقه ای خود باید برنامه متفاوت داشته باشد، لذا از رئیس سازمان جهاد کشاورزی درخواست کرد که به عنوان برنامه ریز توسعه کشاورزی استان یک برنامه با همکاری صندوق تهیه و به شرکت مادر ارائه نماید. در این برنامه باید تمامی ظرفیت های صندوق مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *