جلسه کمیته کشاورزی ستاد احیای دشت قزوین

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ محمد حسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، گزارشی از بخش کشاورزی دشت قزوین ارائه داد و گفت که کشاورزی نوین در کشور از این دشت آغاز شده و در ۱۶ محصول، کشاورزی استان رتبه ۱ تا ۶ را در کشور دارد، ولی دشت قزوین در حال حاضر مثل برخی از دشت های دیگر کشور دچار مشکل شده است که نیاز به یاری همه سازمان ها و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی است تا این سرمایه ملی را حفظ کنیم.

در این جلسه محمدتقی امانپور، رئیس کمیته کشاورزی ستاد احیای دشت قزوین، با اشاره به نامگذاری سال گفت که این کمیته در راستای توسعه پایدار کشاورزی دشت قزوین، شرکت های دانش بنیان و فناور مردمی را به همکاری دعوت کرده که این شرکت ها نیز در جلسه حضور دارند.

علی رحمانی، معاون اقتصادی استانداری استان قزوین، تکمیل زنجیره محصولات کشاورزی را در گروی تاسیس پایانه صادراتی این محصولات در استان دانست و از شرکت مادرتخصصی درخواست کرد تا مدیریت احداث این پایانه را به عهده بگیرد.

در ادامه عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، با بیان اینکه موضوع ورود صندوق های استان به بازار سرمایه در جلسات قبلی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران صندوق های استان مذاکره شده است و شرکت مادرتخصصی از این فرایند حمایت می کند، ورود صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به موضوع جهش تولید را مصداق واقعی مشارکت مردم در این بخش خواند.

علیزاده تصریح کرد: باید از رویکرد اعتباری و مالی صرف به سمت مشارکت توسعه ای برویم و متناسب با پتانسیل هر استان، برنامه توسعه کشاورزی مردم نهاد را بر بستر صندوق ها محقق کنیم.

منصور بازدار، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استام قزوین گفت ۹ طرح مهم سرمایه گذاری در امور زیربنایی داریم که احداث مجموعه بسته بندی و سردخانه محصولات پروتینی و لبنیات، احداث مجموعه سورت و بسته بندی تخم مرغ و گوشت قرمز مرغ و ماهی و احداث سردخانه برای نگهداری مواد پروتئنی در مواقع مورد نیاز‌ از آن جمله است.

دیگر حضار این جلسه عبارتند از: معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، نماینده ولی فقیه در این سازمان، مدیران و رئیس هیئت مدیره صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، نمایندگان شرکت های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی، تیم مدیریت و کارشناسی شرکت مادرتخصصی و نمایندگان اتاق بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *