جلسه رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و مدیرعامل صندوق حمایت از کشاورزی استان لرستان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ جلسه ای با حضور عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، سیدعماد شاهرخی، رئیس سازمان وزارت جهاد کشاورزی استان لرستان و رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان و وحید بیرانوند، مدیرعامل صندوق مذکور، شنبه ۱۴ بهمن در شرکت مادرتخصصی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا شاهرخی و بیرانوند گزارشی از فعالیت ها و وضعیت فعلی صندوق ارائه کردند. ایشان همچنین دغدغه های خود در مورد صندوق را با مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مطرح کردند و پیشنهاد ساماندهی صندوق های شهرستانی این استان را ارائه دادند.

در ادامه درجانی خواستار ارائه برنامه ای مشخص و همکاری شرکت مادرتخصصی برای ساماندهی صندوق های شهرستانی شد.

سپس شمس، با بیان این نکته که باید دید تازه ای به عملکرد صندوق ها داشت گفت که با استفاده از ظرفیت صندوق ها که چهار ظرفیت مالی، قانونی، تخصصی و اجتماعی هستند، باید برنامه ریزی برای توسعه بخش کشاورزی صورت بگیرد.

علیزاده مقدم گفت باید با دیدگاه تازه ای به صندوق نگریست. چون صندوق نه صرفا یک نهاد مالی وام دهنده بلکه نهادی با ظرفیت نهادی گسترده است. صندوق باید به عنوان یک نهاد توسعه ای مردم نهاد، به دنبال استفاده از تمام ظرفیت های بازار پول و سرمایه باشد. همچنین از رئیس هیئت مدیره صندوق خواست تا با توجه به نیازهای استان لرستان، برنامه ای راهبردی برای توسعه بخش تهیه نماید. او به این نکته نیز اشاره کرد که باید صندوق های شهرستانی را که هدف اولیه از تاسیس آن ها حضور درخط مقدم تولید با استفاده از تامین و تجهیز منابع کشاورزی روستایی بوده است، به نحوی ساماندهی کرد تا برای توسعه بخش کشاورزی ایفای نقش موثری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *