جلسه رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در نشست فاطمه زارعان، رئیس مرکز مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی، معاونین مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و مدیران و مشاوران شرکت مادرتخصصی نیز حضور داشتند.

ابتدا علیزاده مقدم، با اشاره به اهمیت وجود واحد روابط عمومی در شرکت هایی مانند صندوق های حمایت از کشاورزی که نهادی مردم محور هستند گفت تاسیس شرکت مادرتخصصی به عنوان نماینده ای از دولت جهت تاسیس صندوق های حمایت از کشاورزی، امری بسیار ضروری بود.

وی سپس به ارائه گزارشی از اقدامات صندوق ها تا کنون، مانند ارائه ۲۶ همت تسهیلات پرداخت و اضافه کرد این صندوق ها همچنین عاملیت پرداخت اعتبارات دولتی را دارند. از مهم ترین این عاملیت ها می توان به پرداخت اعتبار برای تاسیس سامانه های نوین آبیاری در ۱.۵ میلیون از سطح ۲.۴ میلیونی اراضی تحت کارکرد این سیستم را مثال زد. او در ادامه از برنامه های پیش روی صندوق ها و تبدیل آن ها از یک نهاد مالی به یک نهاد توسعه ای گفت.

سپس زارعان، ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برای برگزاری این جلسه گفت وزیر جهاد کشاورزی بر روی حذب سرمایه توسط صندوق ها در راستای توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولید برپایه سرمایه مردمی تاکید دارد.

او در ادامه با اشاره به دغدغه های شرکت مادرتخصصی در راستای شناخته شدن فعالیت های این شرکت در سطح کشور و به جا بودن این دغدغه ها، برای معرفی صندوق های حمایت از کشاورزی در سطح کشور اعلام آمادگی و همکاری کرد و گفت پروژه های انجام شده توسط صندوق ها باید پیوست اطلاع رسانی داشته باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت روابط عمومی وزارت جهاد، اتاق های مختلفی مانند اتاق سوژه یابی، اتاق فکر و … دارد که با مشارکت شرکت مادرتخصصی در این اتاق ها، می توان اطلاعات مناسب را به مخاطبان رساند.

حمید شکری، مدیر طرح و برنامه ریزی ارتباطی مرکز گفت ابتدا باید دغدغه های صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی مطالعه و شناخته شود تا بتوان برای اطلاع رسانی هدف سازی کرد. او همچنین با بیان سه ضلع مثلث اطلاع رسانی که تولید محتوا، پردازش محتوا و انتشار آن است، برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی و تهیه نقشه راه این امر اعلام آمادگی کرد و گفت مرکز می تواند سرمایه های ناملموس صندوق ها را شناسایی و آن ها را اطلاع رسانی کند.

در ادامه سید محمدرضا میر، معاون هماهنگی و رئیس ستاد مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، با اشاره به این نکته که فعالیت صندوق های حمایت از کشاورزی فعالیتی اقتصادی است گفت صندوق ها می توانند بسته های روابط عمومی را برای خود تعریف کنند.

سیدمحمد بحرینیان، معاون امور رسانه ای مرکز در ادامه گفت باید روش ارائه اطلاعات فعالیت ها در راستای نیاز ها و اقتضاعات جامعه مخاطب باشد و با توجه به اینکه این جامعه خاص است پیشنهاد می شود واحدی برای مذاکره با آن شکل گیرد.

در نهایت زارعان پیشنهاد تشکیل کمیته کارشناسی برای اطلاع رسانی را داد و علیزاده مقدم ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل کمیته کارشناسی، از او و همکاران وی برای حضور در شرکت مادرتخصصی تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *