جلسه رئیس هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و هیئت مدیره صندوق حمایت از دامپروری و تولیدات دامی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه ابتدا محمدرضا رزاقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی، گزارشی از فعالیت های صندوق طی سال ۱۴۰۲ از جمله افزایش درآمد صندوق به واسطه کاهش هزینه های آن، رفع مشکلات مالیاتی، رفع مشکلات بدهی های سهام داران، برگزاری همایش روز جهانی شیر، برنامه ریزی ورود صندوق به فعالیت های بازرگانی و دریافت کارت بازرگانی، انجام فعالیت های مشارکتی مانند واردات واکسن برای دام، واردات نهاده های دامی، واردات دام پایه پرواری و برگزاری جلسات با تشکل های استان ها، پیگیری مصوبات قانونی برای افزایش سرمایه صندوق از طریق افزایش سهم دولت و ارائه مدل های جدید ارائه خدمت مانند بیمه، ارائه کرد.

وی همچنین اشاره کرد که با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ نام گذاری شده توسط رهبر انقلاب اسلامی و برنامه هفتم توسعه، برنامه ریزی برای گسترش فعالیت صندوق در سال ۱۴۰۳ صورت گرفته است. او اضافه کرد طبق پیش بینی های انجام گرفته، به سمت قراردادهای مشارکتی تولید گوشت خواهیم رفت و برنامه ریزی های لازم برای گسترش فعالیت های بازرگانی را انجام داده ایم.

رزاقی پیشنهاد تشکیل فراکسیون دام را نیز ارائه داد تا بتوان با کمک آن ارتقای صندوق دامپروری را رقم زد.

سپس احمد حاجی علی اکبریان، بازرس صندوق گزارشی از فعالیت های خود در راستای بازرسی مفاد قانونی فعالیت های صندوق را ارائه کرد.

در ادامه عباس اکبری شریف، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده دولت در صندوق دامپروری، با اشاره به این نکته که در موضوع توزیع نهاده ها، حق صندوق دامپروری از سوی وارد کننده و دولت داده نمی شود گفت: ماهانه بیش از یک میلیون تن نهاده توزیع می شود که صندوق می تواند درصدی از این توزیع را به عهده بگیرد.

وی همچنین به موضوع سرمایه کم صندوق نیز اشاره و درخواست کرد صندوق دامپروری با اتحادیه دامداران البرز همکاری بیشتری به عنوان بازوی توانمند صندوق داشته باشد. او از مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خواست تا افزایش سرمایه سهم دولت را هر چه سریع تر به مرحله انجام برساند زیرا تشکل های عضو صندوق آماده هستند تا افزایش سرمایه سهم خصوصی را انجام دهند.

سپس ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، با اشاره به این موضوع که این شرکت آماده هرگونه همکاری با صندوق دامپروری است گفت: شرکت مادرتخصصی برای تحقق افزایش سرمایه سهم دولت تلاش خود را خواهد کرد و همه باید با کمک هم برای رفع محدودیت ها تلاش کنیم و از ظرفیت های قانونی مانند استفاده از عوارض گمرکی واردات نهاده ها برای افزایش سرمایه استفاده کنیم.

علی درجانی، دیگر عضو هیئت مدیره شرکت، با اشاره به این موضوع که اعتقاد هیئت مدیره شرکت همدلی و همگرایی است گفت: باید فعالیت های صندوق دامپروری را دانش بنیان کرد تا توسعه این صنعت را شاهد باشیم.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی، با تاکید بر صحبت های درحانی مبنی بر افزایش فضای همگرایی گفت صندوق باید با بخش خصوصی همکاری داشته باشد. او از رزاقی درخواست کرد تا برنامه ای مبنی بر فعالیت های پیش روی صندوق ارائه دهد. او همچنین چندین ماده قانونی از جمله بند “پ” ماده ۱۶ قانون هفتم توسعه را برای استفاده در راستای افزایش سرمایه صندوق یادآور شد.

سیدجمال مدرسی، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، فرهاد اکبری، نایب رئیس هیئت مدیره صندوق دامپروری و مجتبی عالی، عضو هیئت مدیره این صندوق نیز از دیگر اعضای حاضر در جلسه بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *