جلسه تبیین سیاست های برنامه هفتم توسعه برای تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه احمد احمدی شریف، رئیس ستاد معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران این معاونت، عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و علی درجانی، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و محسن سلمان، مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حضور داشتند.

ابتدا علیزاده مقدم، بر این نکته تاکید کرد که بخش کشاورزی، یک بخش کاملا مردمی است و با توجه ۴.۵ میلیون کشاورز فعال در این بخش، هر گونه رویکردی در مدیریت این بخش در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی، باید در چهارچوب نظام ساختاری مردم نهاد باشد. در نتیجه باید تمام حوزه های قبل و بعد از تولید محصولات کشاورزی را نیز در اختیار مردم قرار داد. او همچنین گفت باید صفر تا صد امور بخش کشاورزی را مردم در قالب زنجیره های تولید در دست بگیرند.

او با اشاره به این موضوع که متولی، راهبر، سیاست گذار و هدایت گر مباحث مدیریتی و برنامه های بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است و شرکت مادرتخصصی و سازمان تعاون روستایی، پشتیبان اهداف متولی این امر است گفت برای استقرار ساختار نظام مردم نهاد توسعه کشاورزی و توسعه بخش کشاورزی برای مردم و توسط خود مردم، در انتظار برنامه جامع تولید در چهارچوب سند آمایش سرزمین هستیم.

سپس سلمان، با اشاره به هدف سازمان مرکزی تعاون روستایی که ساماندهی تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی دست اندر کاران این بخش است، خواستار اصلاح و بازبینی قوانین و مقررات بالادستی برای تعیین وظایف تعاونی ها و تشکل ها شد. وی همچنین اشاره کرد سازمان مرکزی تعاون روستایی از ظرفیت بالایی برای توسعه بخش کشاورزی برخوردار است که آماده همکاری برای استفاده از این ظرفیت ها است.

در انتها حضار نظرات و پیشنهادات خود را در راستای سیاست گذاری ساختار بخش کشاورزی را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *