جلسه بررسی وضعیت صندوق حمایت از منابع طبیعی و صندوق حمایت از کشاورزی استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه مسائل و مشکلات صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی و حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابتدا محمدعلی کاظمی، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، گزارشی از وضعیت صندوق و سرمایه حال حاضر آن ارائه کرد و گفت: تاکنون اکثر تسهیلات پرداخت شده به سهامداران، به موقع بازپرداخت شده است. او اضافه کرد: برای افزایش سرمایه صندوق، سهامداران اعلام آمادگی کردند و منتظر افزایش سهم دولت هستیم. در سال های اخیر افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق های منابع طبیعی در کشور با کاهش رویرو شده است ولی ظرفیت های صندوق منابع طبیعی زیاد است. مانند ظرفیت تعاونی های مرتع داران برای کمک به تولید گوشت قرمز و ظرفیت گیاهان دارویی.

سپس زهرا سلامی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، گزارشی از فعالیت های صندوق و تشکل های عضو آن ارائه کرد. او در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت های زیاد استان اصفهان، سرمایه صندوق برای استفاده از این ظرفیت ها کم است و برای گسترش فعالیت های صندوق و ورود به پروژه های مشارکتی مانند صنایع تبدیلی سیب، محدودیت های اساسنامه ای وجود دارد.

مصطفی گندمی راوندی، مدیرعامل صندوق منابع طبیعی، با تاکید بر موضوع کمبود سرمایه صندوق و ایجاد مشکلاتی ناشی از همین کمبود سرمایه، به مشکلات مالیاتی صندوق و شامل نشدن آن در قانون معافیت های مالیاتی نیز اشاره کرد.

صفر علیمردانی، عضو هیئت مدیره صندوق منابع طبیعی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صندوق به ویژه مرتع داران عضو، پیشنهاد خود را در مورد دریافت گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام در عوض توزیع نهاده های دامی به مرتع داران را بیان کرد.

حسین علی نریمانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در ادامه افزود: باید در سطح وزارت جهاد کشاورزی، حمایت های قانونی از صندوق را بیشتر کرد.

حمیدرضا رشمئی، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، با اشاره به اینکه صندوق منابع طبیعی استان اصفهان در امور مالی پیشرو است گفت: در شرکت مادرتخصصی پیگیر معافیت های مالیاتی صندوق ها هستیم.

علی درجانی، دیگر عضو هیئت مدیره، ضمن تاکید بر گسترده بودن ظرفیت های بخش منابع طبیعی در سرمایه گذاری، تجارت چوب چه در مرحله واردات و صادرات چه در مرحله تولید را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری خواند.

ابوالقاسم شمس، عضو هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی، با بیان اینکه باید بخش کشاورزی که همان بخش تولید غذای مردم است را از لحاظ قانونی تقویت کنیم گفت: باید مدیریت منابع طبیعی را با ظرفیت صندوق های منابع طبیعی در راستای حل مشکلات توسعه بخش همراه کنیم و با عرضه نمونه های موفق فعالیت های صندوق، می توان حمایت های دولتی را جذب کرد.

ماشاالله کریمی، مدیر حراست شرکت مادرتخصصی، از نمایندگان صندوق ها خواست تا برای ارائه به وزارت جهاد کشاورزی، گزارشی از مزایای اجتماعی، امنیتی و اقتصادی صندوق ها تهیه کنند.

عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی در ادامه ضمن معرفی صندوق منابع طبیعی استان اصفهان به عنوان صندوقی پیشرو در کشور گفت: باید نگاه به صندوق از زاویه صرفا مالی عوض شود و به سمت تکیه بر سرمایه های نهادی و مردمی صندوق برویم و نگاه عملکرد محوری به صندوق داشته باشیم. باید با این رویکرد برنامه ای برای فعالیت های صندوق طرح ریزی کنیم.

او به سلامی نیز گفت که باید اصلاح اساسنامه صندوق تحت مدیریت خود را در اولویت قرار دهد و شرایط عضویت کلینیک های دامپزشکی به عنوان یک تشکل را در صندوق فراهم کند.

وی در پایان از حضار خواست تا با برگزاری جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آنها را نسبت به مسائل و فعالیت های صندوق ها آگاه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *