جلسه امکان سنجی تشکیل صندوق حمایت از صنعت شترمرغ

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در جلسه ای که با حضور عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، علی درجانی، عضو هیئت مدیره و محمد مهدی استکی، کارشناس مسئول بهبود بهره وری شرکت مادرتخصصی و علی حاجی محمدی، رئیس هیئت مدیره موسسه تحقیقات و توسعه شتر مرغ سانان و پژوهشگر امور شتر مرغ دانشگاه پرتوریای آفریقای جنوبی برگزار شد، حضار امکان تشکیل صندوق حمایت از صنعت شترمرغ را بررسی کردند.

ابتدا حاجی بابایی گزارشی مختصر از فعالیت های انجام شده توسط موسسه تحقیقات مانند اقدامات برای تسهیل صادرات ارائه کرد و با اشاره به وجود حدود ۶۵ هزار قطعه شترمرغ در سطح کشور گفت: به دلیل نبود تشکل ها در این صنعت و شخصی بودن مزرعه های پرورش، نیاز به یک تعاونی واحد برای ارائه خدمات پایه ای و ساختاری مانند اصلاح نژاد و تامین نهاده در این صنعت حس می شود. او ادامه داد هدف از ارائه پیشنهاد برای تشکیل صندوق فقط یک نهاد مالی نیست بلکه نهاد توسعه ای است.

در ادامه درجانی، ضمن تشکر از حاجی بابایی برای بیان مسائل موجود در صنعت شترمرغ، برای همکاری در زمینه های مختلف اعلام آمادگی نمود.

سپس علیزاده مقدم، با تاکید بر این موضوع که نگاه شرکت مادرتخصصی به صندوق های حمایت از کشاورزی توسعه ای است گفت: دلیل تشکیل صندوق ها معیشتی و خرد بودن صنعت کشاورزی بوده که با ورود صندوق ها، امکان تجمیع و ساماندهی آن ها فراهم می شود. او سپس از حاجی بابایی خواست تا برای تشکیل صندوق حمایت از صنعت شترمرغ، برنامه و چشم اندازی تهیه نماید تا طبق آن سند، بتوان صندوق را تاسیس کرد.

او در پایان از تاسیس صندوق و استقرار زنجیره های ارزش توسط آن استقبال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *