جلسه اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی و اعضای صندوق‌ های حمایت از کشاورزی استان فارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ در این جلسه ابتدا عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، گزارشی در مورد صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی واقع در استان فارس ارائه داد.

سپس رضوی، مدیرعامل اسبق شرکت مادرتخصصی، به سابقه درخشان صندوق های حمایت از توسعه و اثرات آن ها در توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد.

رنجبر، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مشوق های صادراتی دام استان هنوز پرداخت نشده است.

پیشکار، مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تامین منابع از طریق مولد سازی موضوعی قدیمی است ولی به صندوق ها تخصیص داده نمی شود. شرکت مادرتخصصی باید راه حلی برای تامین سهم دولت ارائه بدهد چون از محل طرح مولد سازی منابعی دریافت نمی شود. او افزود: از محل اعتبارات ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان مردمی سازی نهاده های کشاورزی مبلغی به صندوق‌ها داده نشده است. بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری در صندوق ها هستند ولی تامین سهم دولت جلوی افزایش سرمایه را گرفته است.

صلاحی، مدیر جهاد کشاورزی بوانات گفت: ورود به کار بازرگانی مشکل است و سازمان تعاون روستایی تجربه خوبی در سطح شهرستانی ندارد. اگر سهم دولت تامین شود افزایش سرمایه صندوق ها رقم خواهد خورد چون بخش خصوصی برای ورود حاضر است.

فتحی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان داراب نیز پرسشی از مدیرعامل شرکت مادرتخصصی داشت مبنی بر اینکه اگر صندوق ها بخواهند در حوزه های سرمایه گذاری وارد شوند آیا می توانند در موضوع شهرک های گلخانه‌ای ورود کنند؟

طوسی، معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، اگر سهم آورده کشاورز در خصوص طرح های آبیاری تحت فشار تامین شود می توان به اجرای این طرح شتاب داد و صندوق ها هم می توانند از آن بهره ببرند.

علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی نیز در خصوص وضعیعت صندوق ها و استفاده از اسناد بالادستی شامل سند امنیت غذایی، برنامه توسعه هفتم و قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توضیحاتی داد و از روسای هییت مدیره و مدیران عامل صندوق ها خواست که با استناد به این اسناد برای توسعه فعالیت های صندوق ها و جذب سهم دولت حمایت هایی را دریافت کنند. وی با اشاره به گذشتن صندوق ها از مرحله ایجاد و تثبیت، تغییر رویکرد آنها را برای ورود به طرح های سرمایه گذاری و بازار سرمایه را امری لازم و اساسی دانست. او همچنین با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت مسئولین صندوق ها باید در امور مرتبط به گسترش فعالیت های صندوق ها از طریق جذب منابع نقدی و غیر نقدی مشارکت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *