جشنواره برداشت خاکشیر در شهرستان بشرویه برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ محمد اسماعیلی اول، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه و دبیر جشنواره برداشت خاکشیر شهرستان بشرویه هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت ها و پستانسیل های شهرستان بشرویه و کمک به بهره برداران بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: شهرستان بشرویه در حوزه کشاورزی از ظرفیت های ویژه و استراتژیکی برخوردار است که امید می رود این برنامه ها گامی موثر در راستای تکمیل زنجیره های تولید و مزیت دار در بخش کشاورزی شهرستان باشد.

وی افزود: تولید و فرآوری خاکشیر یکی از ظرفیت های بالقوه شهرستان بشرویه است و با اقدامات صورت گرفته درصدد فرآوری محصول خاکشیر بشرویه هستیم تا از خام فروشی و سودجویی دلالان جلوگیری شود و با راه اندازی صنایع کوچک و زودبازده در زمینه فرآوری و برندسازی خاکشیر عایدات بهره برداران بخش کشاورزی از گذشته بیشتر گردد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان بشرویه اظهار کرد: شهرستان بشرویه یکی از قطب های تولید خاکشیر در ایران است و خاکشیر این منطقه از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۳۰ هکتار از اراضی این شهرستان، خاکشیر کشت شده است و حداکثر تا نیمه اول اردیبهشت ماه محصول خاکشیر در شهرستان بشرویه جمع آوری خواهد شد.

اسماعیلی اول ضمن اعلام استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در محل صندوق این افزود: این جشنواره با همت بخش خصوصی و همکاری ادارات و ارگان های دولتی سطح شهرستان و با حضور مسئولان سطح ملی و استانی در ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ در محل روستای مجد (امامزاده بی بی نجمه خاتون) برگزار خواهد شد.

وی،‌ انجام عملیات نمادین برداشت خاکشیر، استقرار نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، سوغات محلی توانمندی ها و صنایع دستی بشرویه، اجرای برنامه های متنوع، موسیقی و بازی‌های بومی و محلی را از جمله مهمترین برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

به گفته وی، شهرستان بشرویه در محصولات دیگری همچون پنبه، پسته، جالیز و جو در سطح استان و در برخی موارد در سطح ملی بیشترین سطح زیرکشت و تولید را به خود اختصاص داده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *