جدی‌ترین مأموریت این سازمان تحقق ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی درنشست مشترک با هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: جدی‌ترین مأموریت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تحقق هدف ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه این صندوقاست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ مجید آنجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در نشست مشترک با هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزیو معاونان، مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مرکزی در روز یکشنبه ۶ خردادماه ۹۷ در سالن امام علی (ع) سازمان جهاد کشاورزی که باهدف تحقق افزایش سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی تا پایان سال ۹۷ برگزار شد؛ با تقدیر از زحمات هیئت‌مدیره و مدیرعامل از تلاش ارزشمند ده‌ساله صندوق یادکرد و گفت: اعتقاد ویژه‌ای به جایگاه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزیدارم چراکه بستر مناسبی برای پاسخ به نیاز تولیدکنندگان استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت جذب سرمایه متناسب با رشد و توسعه بخش کشاورزی در این استان این صندوق در جذب سرمایه موفق نبوده است و باید تمام تمرکز را برافزایش سرمایه صندوق بگذاریم؛ بنابراین جدی‌ترین مأموریت سازمان جهاد کشاورزی هدف‌گذاری ۴۲۰ میلیارد تومانی برای افزایش سرمایه صندوق است.

آنجفی تأکید کرد: علاوه بر تحقق ۵۰ میلیارد ریال از محل سرجمع اعتبارات این استان، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز تا پایان سال محقق می‌شود و سرمایه صندوق به رقم ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی آمادگی مسئولان این استان در تخصیص منابع برای افزایش سرمایه صندوق را در بالاترین سطح خود دانست و گفت: از اینکه استاندار مرکزی در تمامی جلسات تأکید بر تخصیص منابع برای صندوق دارد، تلاش و جدیت بیشتر برای تحقق انتظارات از صندوق باید انجام گیرد.

وی همچنین از هر یک از مدیریت‌های ستادی و شهرستانی و در زیر بخش‌های صنایع تبدیلی، دام، طیور، زراعت و باغبانی خواست تا برای کمک به تحقق جلب مشارکت بخش خصوصی تلاش کنند.

در ادامه محمدرضا خالقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزیدرباره تخصیص ۵۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات این استان سخن گفت و افزود: برای افزایش سرمایه این صندوق نیازمند ایجاد شرایط مناسب با توجه به اهتمام استاندارد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است که گام های مطبوعی در این زمینه برداشته شده است.

وی گفت: بررسی نقش و جایگاه هریک از مدیریت‌ها در جلب مشارکت تولیدکنندگان و درنهایت هم‌پیمان شدن برای ۱۲۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه جدید صندوق تا پایان مردادماه سال جاری از کارهایی است که می‌تواند در مدت تعیین‌شده انجام پذیرد.

حمیدرضا کتان فروش، رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزیضمن ارائه گزارش از معرفی صندوق و گزارش عملکرد آن به تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استان در سازمان جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استاندار مرکزی پرداخت و گفت: بخش غیردولتی در تأمین سهم خود در افزایش سرمایه صندوق آمادگی لازم را دارا می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما تحقق افزایش سرمایه واقعی از سوی بخش غیردولتی است که متناسب باارزش تولیدات هر زیر بخش و نقش و تأثیرگذاری هر تشکل در استان، صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *