تولید ۱۴۰۰ تن میگوی پرورشی با تسهیلات پرداختی‎ ‎صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان خوزستان

مدیرعامل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان خوزستان گفت: در راستای حمایت از زنجیره تولید میگو شامل تولید لارو وپرورش تا تولید میگو وکارگاه های فرآوری، این صندوق مبلغ ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ علیرضا دارابی، مدیرعامل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان خوزستان  با بیان این مطلب افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات،  ۹۰ میلیون قطعه لارو و  ۱۴۰۰ تن میگوی پرورشی با همکاری ۱۱ شرکت تعاونی تولید و پرورش میگو، تولید شد .

وی افزود: قبل از ورود صندوق به این سرمایه‌گذاری سایت چوئبده نزدیک به یک دهه غیر فعال بود و با ورود صندوق در طول یک دوره سه ساله به میزان تولید کنونی دست یافتیم.

دارابی درباره ضرورت انجام سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: دراستان خوزستان به دلیل شرایط آب وهوایی امکان پرورش میگو وجود داشته است ولی به دلایل  مختلف  این صنعت با شکست و تعطیلی مواجه بود که با ورود صندوق این صنعت دوباره احیا شد.

مدیرعامل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی استان خوزستان گفت: در راستای تزریق به موقع و آسان تسهیلات در تمامی زنجیره های تولید اعم از تولید لارو، پرورش، کارگاه های فرآوری و پیگیری صادرات میگوی تولیدی، جلسات متعددی نیز با اداره کل شیلات استان برگزار شد که منجر به تشکیل کارگروه تخصصی حمایت از زنجیره تولید میگو در استان گردید.

وی نتایج حاصل شده از انجام این سرمایه‌گذاری را فعال شدن سایت تولید میگو در استان خوزستان و تولید سالانه حدود ۱۴۰۰ تن میگوی پرورشی بیان کرد و اظهار داشت: فعالیت تولید لارو از اسفند ماه تا خرداد ماه امسال بود و پرورش از اردیبهشت تا مهرماه است و دوره مهرماه تا اسفندماه نیز مربوط به فرآوری میگوی تولیدی و نگهداری وتغذیه میگوهای مولد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *