توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس توسط سهامداران صندوق زنان مرودشت

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت گفت: با مشارکت سهامداران این صندوق در چهار روستا، گلخانه‌های متعددی با ابعاد کوچک‌مقیاس برای تولید نشاء یا تولید صیفی‌جات راه‌اندازی شده یا توسعه‌یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مادر تخصصی؛ مرضیه مکرمی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت گفت: با توجه به استقبال کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان مرودشت و با مشارکت سهامداران این صندوق در روستاهای بزمیان، خلف طاحونه، راهنویه و اسماعیل‌آباد گلخانه‌های متعددی با ابعاد کوچک‌مقیاس برای تولید نشاء یا تولید صیفی‌جات راه‌اندازی یا توسعه یافت.

وی افزود: این گلخانه‌ها که جمعاً ابعاد بیش از ۷۰۰۰ مترمربع دارند باهدف بهره‌وری در مصرف آب و صرفه‌جویی در کشت‌های کشاورزی راه‌اندازی شده است و با توجه به عملکرد خوبی که دارند از بازده اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند.

مکرمی یکی از برنامه‌های بلندمدت این صندوق را توسعه یا ایجاد این گلخانه‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به تعاملی که از طریق معاونت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس صورت گرفته، امیداست سایر خدمات حمایتی نیز برای توسعه آن‌ها به وجود آید.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شهرستان مرودشت اظهار داشت: این صندوق طی سال‌های گذشته با پرداخت تسهیلات آسان و به‌موقع در راستای توسعه فعالیت گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در شهرستان حمایت‌های مالی و اعتباری مختلفی از این گلخانه‌ها به عمل‌آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *