توزیع ۲۵۰ تن کود و بذر به ارزش ۲ میلیارد ریال بین کشاورزان فردوس

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ مهدی روشن؛ مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس با بیان این مطلب گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس با طراحی و اجرای مدل ارائه خدمت با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی و شرکت خدمات حمایتی استان با اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار با نرخ قرض الحسنه مشکل تامین کود و بذر را به طور کامل رفع کرد.

وی افزود: هر ساله زمان کشت محصولات زراعی دغدغه بسیاری از کشاورزان تامین کود و بذر مناسب و به موقع بود که در سال کنونی با توجه به مشکلات نقدینگی و خشکسالی سال های گذشته این موضوع اهمیت بیشتری یافت؛ بنابراین صندوق وارد این حوزه شد.

روشن تصریح کرد: در این مدل چرخش نقدینگی در صندوق و شرکت خدمات حمایتی و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان به عنوان عاملان تامین و توزیع تعریف شده اند. اجرای مدل ارائه خدمت بذر و کود ضمن فعال کردن اتحادیه تعاون روستایی موجب اثربخشی بهتر منابع صندوق حمایت نیز شد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فردوس اظهار داشت: در این مدل بالغ بر ۲۰۰ تن انواع کود تاکنون خریداری و توزیع شده است. همچنین ۵۰ تن بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه شامل بذر جو و گندم نیز تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

روشن با بیان اینکه به دلیل چرخش منابع این طرح و استمرار آن، پیش بینی تامین حداقل ۴۰۰ تن کود تا پایان شهریورماه ۹۵ از اجرای این مدل با تخصیص تنها یک میلیارد ریال اعتبار مد نظر است؛ گفت: از نکات دیگر اجرای مدل ارائه خدمت تخصیص بذر و کود ۶ ماهه به سهامداران عضو صندوق از محل تسهیلات اعطایی صندوق بود که با استقبال سهامداران همراه شد.                        

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *