تقویت صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی تنها راه حفظ وپاسداشت منابع طبیعی است

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: منافع ملی را با منافع مردم باید گره زد تا بجای تقابل، تعامل شایسته در مسیر نگهداشت و اعتلای جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، خاک حاصلخیز داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ عیسی برخورداری پور، رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان درباره نقش چشمگیر همیاری مردم در مقاطع حساس کشور با دولتمردان و خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اکنون در سنگر حفاظت از منابع طبیعی باید دوش به دوش یکدیگر به روند تخریب این سرمایه ملی خاتمه داد و با واگذاری بخشی از وظایف حاکمیتی دولت به تعاونی های مرتبط برای حفاظت، احیاء و توسعه منابع طبیعی برنامه جدیدی طرح ریزی تا هم دولت و هم ملت از این طرح منتفع شوند.

رییس هئیت مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان هرمزگان اظهار داشت: در راستای بهره گیری طرفین از افزایش ضریب مشارکت مردم در طرح های مدیریتی منابع طبیعی صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی با هدف حمایت و توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره برداران منابع طبیعی، افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت و امکانات زندگی برای جامعه هدف، توزیع عادلانه فرصت ها و منابع از طریق تجمیع و هدایت سرمایه های کوچک مردمی و هم افزایی آن با مشارکت دولت راه اندازی شده است.

برخورداری پور با اشاره به اینکه مدیریت صندوق های توسعه منابع طبیعی با خود مردم است واین صندوق ها منابع ارزان قیمت را در اختیار تعاونی ها وتولیدکنندگان وبهره برداران عرصه های منابع طبیعی قرار می دهد، تاکیدکرد: این صندوق ها به نسبت بانک ها از منابع بسیار کمتری برخوردار هستند اما توانسته اند با همین منابع اندک گام های بزرگی برای رفع مشکلات بهره برداران حوزه منابع طبیعی ومشارکت ذی نفعان بردارند.

صندوق های حمایت از منابع طبیعی یکی از عوامل کلیدی دررشدوتوسعه اقتصاد منابع طبیعی

وی افزود: بدون شک نظام مالی می تواند نقش مهمی در ثبات اقتصادی، تثبیت سطح عمومی قیمتها، تقویت تولید، رشدوتوسعه هر اقتصادی ایفا کند. به گونهای که میتوان آن را موتور محرکه هر اقتصادی تصور کرد. وظیفه اصلی نظام مالی تجهیز منابع وتخصیص بهینه آن در جهت حمایت بخش تولید، گسترش رفاه و توسعه اقتصادی است که صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی می توانداین نقش در منابع طبیعی ایفا کنند.

برخورداری پور اظهارداشت: به دلیل وجود مشکلات در بخش تولید و همچنین برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه منابع طبیعی با استفاده از اعتبارات دولتی و به علت ایجاد مازاد تقاضا برای تسهیلات دولت تصمیم به ایجاد صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی در دستورکار خود قرار دهد و به منظور کمک به بخش منابع طبیعی و به مشارکت گرفتن تشکلها و تعاونی های فراگیرمنابع طبیعی بتواند چرخه اقتصاد و تولید در عرصه های منابع طبیعی به حرکت در آورد.

وی گفت: امرار معاش و ادامه زندگی خود و همچنین اشتغال در منابع طبیعی با استفاده از وامهای کم بهره و تقویت سرمایه و سرمایه گذاری به منظور ارتقای منزلت و افزایش بهره وری در بخش های متنوع منابع طبیعی و حمایت از بهره برداران و ارتقای منزلت اجتماعی و اقتصادی تولیدکنندگان، بهره برداران عرصه های منابع طبیعی و توسعه پایدار منابع طبیعی و کمک به سیاست های سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری است.

برخورداری افزود: هدف اصلی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کمک به اجرای برنامه های ادارات کل منابع طبیعی درنواحی روستایی، دستیابی به توسعه روستایی و کاهش تخریب منابع طبیعی و همچنین حفظ و احیای آن با مشارکت مناسب صندوق و کار آفرینان، با ایفای وظایف حاکمیتی در عرصه های منابع طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *