تفاهم نامه همکاری شرکت مادر تخصصی با بانک تجارت

به گزارش روایط عمومی و امور بین الملل شرکت مادر تخصصی؛ تفاهم نامه همکاری بانک تجارت و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲، با حضور مدیرعامل بانک تجارت، هادی اخلاقی فیض آثار، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی، حسین مهدی دوست، ابوالقاسم شمس، حمیدرضا رشمئی و علی درجانی، اعضای هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی، حمیدرضا شریفیان، نایب رئیس هیئت مدیره بانک تجارت، رضا بزرگ، سرپرست معاونت مشتریان شرکتی و تجاری، احمد ابراهیمی، مدیر توسعه سرمایه گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی، سیدعماد مرعشی، رئیس اداره بانکداری تجاری بانک تجارت، کیامرز قاسمی مشاور مدیرعامل بانک تجارت و داریوش شهریاری، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی، در ساختمان دفتر مرکزی بانک تجارت امضا شد.

در ابتدای جلسه کیامرز قاسمی، ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های شرکت مادر تخصصی از جمله تعداد صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ارزش ریالی هر کدام از زنجیره های تولید این صندوق ها، ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه در راستای تامین منابع مالی این صندوق ها مفید واقع شود. وی همچنین اشاره کرد که همکاری با سه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شامل صندوق استان آذربایجان شرقی، صندوق حمایت از توسعه صنعت طیور کشور و صندوق حمایت از توسعه بخش دامپروری و تولیدات دامی، در حال حاضر شروع شده است و قرار بر این شده تا این همکاری به صورت آزمایشی برای همکاری با صندوق های دیگر باشد.

در ادامه حسین مهدی دوست، با ابراز خوشحالی از حاصل شدن توافقی برای همکاری میان بانک تجارت و شرکت مادر تخصصی، به این نکته اشاره کرد که به دلیل ریسک بالای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، در این بخش بیشتر از جذب سرمایه، فرار سرمایه صورت می گیرد و به همین علت، بحث سرمایه گذاری و تامین منابع مالی بسیار حائز اهمیت می باشد. وی در مورد نمایندگی شرکت مادر تخصصی از میزان سهم دولت در صندوق های حمایت از بخش کشاورزی تاکید کرد و توضیح داد که نیمی از بهره برداران حال حاضر در بخش کشاورزی، عضو تشکل های موجود در هر زیر بخش کشاورزی هستند. او همچنین مثال هایی را از ورود شرکت مادر تخصصی و صندوق های حمایت از بخش کشاورزی در مواقع حساس مانند بحث خرید مرغ مازاد بازار و خرید میوه مورد نیاز شب عید بیان نمود.

در انتهای گفتگوی این جلسه نیز هادی اخلاقی، ضمن ابراز خوشحالی از سند همکاری تهیه شده، برای ورود به مقوله تامین اعتبار برای هر کدام از زنجیره های تولید موجود در بخش کشاورزی، اعلام آمادگی کرد.

سپس این تفاهم نامه با تایید همه حضار امضا شد.

برخی از مفاد این تفاهم نامه عبارتند از:

  • ارائه انواع خدمات بانکی برای شرکت مادر تخصصی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی
  • تخصیص اعتبار جهت تامین منابع مالی زنجیره تامین صندوق ها توسط بانک تجارت
  • تامین مالی صندوق ها از طریق انعقاد قرارداد جداگانه مابین صندوق و بانک تجارت
  • صدور انواع ضمانت نامه های ارزی و ریالی برای صندوق ها توسط بانک تجارت
  • انجام اقدامات لازم توسط شرکت مادر تخصصی برای انتقال حساب های صندوق ها و گسترش فعالیت های بانکی آن ها با بانک تجارت
  • موافقت شرکت مادر تخصصی برای تخصیص محل مناسب و خطوط مخابراتی رایگان جهت نصب دستگاه های خود پرداز بانک تجارت در محل صندوق ها
  • تعهد شرکت مادر تخصصی برای بازپرداخت تسهیلات در صورت عدم همکاری صندوق ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *